• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Koszmarny karambol na S7. Nie żyje 42-letnia kobieta

    Koszmarny karambol na S7. Nie żyje 42-letnia kobieta

    Wezwał policję mówiąc, że się zgubił w lesie. Prawda okazała się kuriozalna

    Poszukiwania trwały ponad tydzień. Tragiczny finał

    Makabryczne odkrycie w Poznaniu. Od razu zatrzymali mężczyznę

    Ksiądz znaleziony martwy na plebanii. Miał 45 lat

    Leon XIV

    Rewolucja ws. Wielkanocy? Mocna deklaracja nowego papieża

    donald tusk

    Ujawnił informacje ws. rzecznika rządu. Wiadomo skąd będzie

    Sawicki boi się unieważnienia wyborów. „Obawiam się najgorszego”

    Niemcy piszą o Nawrockim. Przewidują, co będzie się działo w Polsce

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Koszmarny karambol na S7. Nie żyje 42-letnia kobieta

    Koszmarny karambol na S7. Nie żyje 42-letnia kobieta

    Wezwał policję mówiąc, że się zgubił w lesie. Prawda okazała się kuriozalna

    Poszukiwania trwały ponad tydzień. Tragiczny finał

    Makabryczne odkrycie w Poznaniu. Od razu zatrzymali mężczyznę

    Ksiądz znaleziony martwy na plebanii. Miał 45 lat

    Leon XIV

    Rewolucja ws. Wielkanocy? Mocna deklaracja nowego papieża

    donald tusk

    Ujawnił informacje ws. rzecznika rządu. Wiadomo skąd będzie

    Sawicki boi się unieważnienia wyborów. „Obawiam się najgorszego”

    Niemcy piszą o Nawrockim. Przewidują, co będzie się działo w Polsce

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Polityka

Raport: Media przychylniejsze Dudzie

23 maja 2015
Kategorie: Polityka, Wiadomości, Wiadomości, Wiadomości z Polski
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Media w maju aż huczały na temat kandydatów na urząd prezydenta. O Dudzie i Komorowskim w pierwszych osiemnastu dniach miesiąca pojawiło się aż 68,4 tys. materiałów. To rekordowy wynik!

Z najnowszego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że wybory prezydenckie cieszyły się olbrzymim zainteresowaniem mediów. W poprzednim raporcie za okres 16-30 kwietnia na temat 10 kandydatów ukazało się łącznie 36,6 tys. materiałów w prasie, internecie, radio i telewizji. Z kolei najnowsze wyniki wskazują na wzrost liczby publikacji aż o 86,9 proc. i to w stosunku do dwóch polityków.

Na wzrost zainteresowania mediów na pewno wpływ miało zakończenie kampanii wyborczej oraz zaskakujący wynik I tury. Na temat prezydenta Polski traktowało 37,7 tys. publikacji. Z kolei kontrkandydat uzyskał wynik 30,7 tys. materiałów.

Czytaj także: Raport: PiS nowym liderem w mediach

dotarcie
Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat kandydatów na prezydenta Polski w porównaniu do aktywności internautów w zakresie wyszukiwania kandydatów w Google w dniach 1-17.05.2015 r

Informacje na temat Bronisława Komorowskiego wygenerowały dotarcie na poziomie 41,1 mld kontaktów. Z materiałami o Andrzeju Dudzie mogło zetknąć się 32 mld odbiorców.

Media ogólnopolskie o wyborach

57 proc. materiałów traktujących o kandydatach walczących o fotel prezydenta pochodziło ze źródeł o zasięgu ogólnokrajowym. Więcej publikacji w tego typu mediach dotyczyło Bronisława Komorowskiego  – 22,3 tys. W maju znacząco uaktywniły się źródła regionalne, które wyemitowały na temat polityków aż 29 tys. przekazów. W przypadku tych mediów także popularniejszy był prezydent RP – 15,3 tys.

Z analizy medialności kandydatów w poszczególnych województwach wynika, że zdecydowanym faworytem publikacji we wszystkich regionach z wyjątkiem Małopolski został Komorowski. Jednak w większości przypadków różnice są naprawdę niewielkie. W województwie podkarpackim kandydaci uzyskali remis.

Wzrost aktywności po I turze

Największe zainteresowanie mediów kandydatami przypadło na 11 maja i było związane z ogłoszeniem wyników wyborów. Łącznie pojawiło się tego dnia ok 7,5 tys. materiałów. Na wykresie aktywności można dostrzec także wyraźnie ciszę wyborczą.

Analiza zainteresowania tematem w Google prowadzi do wniosku, że internauci szukali częściej informacji o kandydatach w drugim tygodniu maja. Największa aktywność przypadła na 10 maja. Wówczas zdecydowanie częściej w wyszukiwarce Google wpisywano nazwisko kandydata PiS-u. Z kolei później większym zainteresowaniem cieszył się Komorowski.

Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat kandydatów na prezydenta Polski w porównaniu do aktywności internautów w zakresie wyszukiwania kandydatów w Google w dniach 1-17.05.2015 r.
Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat kandydatów na prezydenta Polski w porównaniu do aktywności internautów w zakresie wyszukiwania kandydatów w Google w dniach 1-17.05.2015 r.

Komorowski liderem w mediach tradycyjnych

Największa różnica w liczbie publikacji pomiędzy Dudą a Komorowskim na korzyść tego drugiego dotyczyła radia, w którym liczba doniesień na jego temat była o 8 proc. większa w stosunku do rywala.  Podobną tendencję zauważyć można także w odniesieniu do pozostałych mediów tradycyjnych. Liczba materiałów z TV o Komorowskim wynosiła 5,1 tys. do 4,9 tys. w przypadku Dudy, z kolei w prasie – 2,8 tys. do 2,1 tys.

Media faworyzowały Dudę

Andrzej Duda po raz kolejny został niekwestionowanym liderem zestawienia publikacji o pozytywnym wydźwięku. Na jego temat ukazało się 8,4 tys. materiałów o takim nacechowaniu, co stanowiło 27 proc. ogółu przekazu na jego temat. Z kolei o Komorowskim pojawiło się zaledwie 3,2 tys. publikacji (8 proc.) o takim nastawieniu.

Kandydat Prawa i Sprawiedliwości został także zdecydowanym liderem wzmianek w mediach społecznościowych. Na jego temat ukazało się w ciągu analizowanych 18 dni aż 13,4 tys. materiałów, czyli ponad dwa razy więcej niż w poprzednim raporcie. Natomiast wynik Komorowskiego prawie się nie zmienił – w obu zestawieniach oscylował w okolicach 9 tys. wzmianek.

Wykres 3.  Wydźwięk materiałów na temat kandydatów na prezydenta Polski w dniach 1-18.05.2015 r.
Wykres 3. Wydźwięk materiałów na temat kandydatów na prezydenta Polski w dniach 1-18.05.2015 r.

 

 

 

 

O badaniu

Raport „Wybory prezydenckie 2015” to cykliczne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które sprawdza częstotliwość występowania w mediach kandydatów na urząd prezydenta Polski. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Zakres czasowy: 1-18.05.2015 r.

Metoda: ilościowa i jakościowa analiza danych.

Źródło: inf. prasowa
Fot. Rafał Staniszewski/wMeritum.pl

 

Tagi Andrzej DudaBronisław Komorowskimediaraportwybory prezydenckie 2015
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine