• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    donald tusk

    Ujawnił informacje ws. rzecznika rządu. Wiadomo skąd będzie

    Sawicki boi się unieważnienia wyborów. „Obawiam się najgorszego”

    Niemcy piszą o Nawrockim. Przewidują, co będzie się działo w Polsce

    trump i duda

    Duda rozmawiał z Trumpem. Wspomina o nowym prezydencie Polski

    trump i merz

    Kanclerz Niemiec wspomniał o II wojnie światowej. Odpowiedź Trumpa wprawiła go w osłupienie [WIDEO]

    pilne 5

    Nawrocki wskazał szefa gabinetu. „Polityk nowej generacji”

    Polski rząd szykuje się na wojnę? Szkolenia na polecenie Tuska

    Tusk ustąpi? Pojawiają się niespodziewane przecieki

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    donald tusk

    Ujawnił informacje ws. rzecznika rządu. Wiadomo skąd będzie

    Sawicki boi się unieważnienia wyborów. „Obawiam się najgorszego”

    Niemcy piszą o Nawrockim. Przewidują, co będzie się działo w Polsce

    trump i duda

    Duda rozmawiał z Trumpem. Wspomina o nowym prezydencie Polski

    trump i merz

    Kanclerz Niemiec wspomniał o II wojnie światowej. Odpowiedź Trumpa wprawiła go w osłupienie [WIDEO]

    pilne 5

    Nawrocki wskazał szefa gabinetu. „Polityk nowej generacji”

    Polski rząd szykuje się na wojnę? Szkolenia na polecenie Tuska

    Tusk ustąpi? Pojawiają się niespodziewane przecieki

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Polityka

Raport: Media przychylniejsze Dudzie

23 maja 2015
Kategorie: Polityka, Wiadomości, Wiadomości, Wiadomości z Polski
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Media w maju aż huczały na temat kandydatów na urząd prezydenta. O Dudzie i Komorowskim w pierwszych osiemnastu dniach miesiąca pojawiło się aż 68,4 tys. materiałów. To rekordowy wynik!

Z najnowszego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że wybory prezydenckie cieszyły się olbrzymim zainteresowaniem mediów. W poprzednim raporcie za okres 16-30 kwietnia na temat 10 kandydatów ukazało się łącznie 36,6 tys. materiałów w prasie, internecie, radio i telewizji. Z kolei najnowsze wyniki wskazują na wzrost liczby publikacji aż o 86,9 proc. i to w stosunku do dwóch polityków.

Na wzrost zainteresowania mediów na pewno wpływ miało zakończenie kampanii wyborczej oraz zaskakujący wynik I tury. Na temat prezydenta Polski traktowało 37,7 tys. publikacji. Z kolei kontrkandydat uzyskał wynik 30,7 tys. materiałów.

Czytaj także: Raport: PiS nowym liderem w mediach

dotarcie
Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat kandydatów na prezydenta Polski w porównaniu do aktywności internautów w zakresie wyszukiwania kandydatów w Google w dniach 1-17.05.2015 r

Informacje na temat Bronisława Komorowskiego wygenerowały dotarcie na poziomie 41,1 mld kontaktów. Z materiałami o Andrzeju Dudzie mogło zetknąć się 32 mld odbiorców.

Media ogólnopolskie o wyborach

57 proc. materiałów traktujących o kandydatach walczących o fotel prezydenta pochodziło ze źródeł o zasięgu ogólnokrajowym. Więcej publikacji w tego typu mediach dotyczyło Bronisława Komorowskiego  – 22,3 tys. W maju znacząco uaktywniły się źródła regionalne, które wyemitowały na temat polityków aż 29 tys. przekazów. W przypadku tych mediów także popularniejszy był prezydent RP – 15,3 tys.

Z analizy medialności kandydatów w poszczególnych województwach wynika, że zdecydowanym faworytem publikacji we wszystkich regionach z wyjątkiem Małopolski został Komorowski. Jednak w większości przypadków różnice są naprawdę niewielkie. W województwie podkarpackim kandydaci uzyskali remis.

Wzrost aktywności po I turze

Największe zainteresowanie mediów kandydatami przypadło na 11 maja i było związane z ogłoszeniem wyników wyborów. Łącznie pojawiło się tego dnia ok 7,5 tys. materiałów. Na wykresie aktywności można dostrzec także wyraźnie ciszę wyborczą.

Analiza zainteresowania tematem w Google prowadzi do wniosku, że internauci szukali częściej informacji o kandydatach w drugim tygodniu maja. Największa aktywność przypadła na 10 maja. Wówczas zdecydowanie częściej w wyszukiwarce Google wpisywano nazwisko kandydata PiS-u. Z kolei później większym zainteresowaniem cieszył się Komorowski.

Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat kandydatów na prezydenta Polski w porównaniu do aktywności internautów w zakresie wyszukiwania kandydatów w Google w dniach 1-17.05.2015 r.
Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat kandydatów na prezydenta Polski w porównaniu do aktywności internautów w zakresie wyszukiwania kandydatów w Google w dniach 1-17.05.2015 r.

Komorowski liderem w mediach tradycyjnych

Największa różnica w liczbie publikacji pomiędzy Dudą a Komorowskim na korzyść tego drugiego dotyczyła radia, w którym liczba doniesień na jego temat była o 8 proc. większa w stosunku do rywala.  Podobną tendencję zauważyć można także w odniesieniu do pozostałych mediów tradycyjnych. Liczba materiałów z TV o Komorowskim wynosiła 5,1 tys. do 4,9 tys. w przypadku Dudy, z kolei w prasie – 2,8 tys. do 2,1 tys.

Media faworyzowały Dudę

Andrzej Duda po raz kolejny został niekwestionowanym liderem zestawienia publikacji o pozytywnym wydźwięku. Na jego temat ukazało się 8,4 tys. materiałów o takim nacechowaniu, co stanowiło 27 proc. ogółu przekazu na jego temat. Z kolei o Komorowskim pojawiło się zaledwie 3,2 tys. publikacji (8 proc.) o takim nastawieniu.

Kandydat Prawa i Sprawiedliwości został także zdecydowanym liderem wzmianek w mediach społecznościowych. Na jego temat ukazało się w ciągu analizowanych 18 dni aż 13,4 tys. materiałów, czyli ponad dwa razy więcej niż w poprzednim raporcie. Natomiast wynik Komorowskiego prawie się nie zmienił – w obu zestawieniach oscylował w okolicach 9 tys. wzmianek.

Wykres 3.  Wydźwięk materiałów na temat kandydatów na prezydenta Polski w dniach 1-18.05.2015 r.
Wykres 3. Wydźwięk materiałów na temat kandydatów na prezydenta Polski w dniach 1-18.05.2015 r.

 

 

 

 

O badaniu

Raport „Wybory prezydenckie 2015” to cykliczne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które sprawdza częstotliwość występowania w mediach kandydatów na urząd prezydenta Polski. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Zakres czasowy: 1-18.05.2015 r.

Metoda: ilościowa i jakościowa analiza danych.

Źródło: inf. prasowa
Fot. Rafał Staniszewski/wMeritum.pl

 

Tagi Andrzej DudaBronisław Komorowskimediaraportwybory prezydenckie 2015
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine