Karol Bielecki, Sławomir Szmal i Kamil Syprzak będą promować patriotyzm i motywować młodzież. Już 1 kwietnia startuje kampania społeczno-edukacyjna „Poczuj Dumę”. Jej celem jest przybliżanie wartości i postaw, z których każdy Polak może być dumny.
W ramach akcji od 1 kwietnia w 9 największych polskich miastach na 140 bilbordach będziemy oglądać wizerunki Karola Bieleckiego, Sławomira Szmala i Kamila Syprzaka. To nie przypadek, że ambasadorami kampanii zostali nasi czołowi piłkarze ręczni. W dniach 8-10 kwietnia polska reprezentacja będzie walczyć o awans na igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro w turnieju kwalifikacyjnym w Gdańsku.
– Gdy wychodzimy na boisko, zawsze czujemy niesamowite wsparcie kibiców, jesteśmy jedną drużyną razem z nimi. Patriotyzm wszystkich nas łączy. Poczucie dumy wyzwala niezwykłą motywację i energię. Dzięki temu dajemy z siebie wszystko – mówi Kamil Syprzak. Celem kampanii społeczno-edukacyjnej „Poczuj Dumę” jest promowanie wartości i postaw, z których każdy Polak może być dumny i które pozytywnie inspirują, nie tylko w wymiarze sportowym. Dlaczego zawodnicy zaangażowali się w kampanię?
Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?
– Chcemy pokazywać dobre wzory i motywować do działania. Patriotyzm oznacza ambicję, pasję, wiarę w siebie i poczucie wspólnoty. Taka postawa wewnętrznie wzmacnia i jest ważna nie tylko na boisku – mówi Sławomir Szmal.
Zawodnicy podkreślają także, że chcieliby przekazać swoje doświadczenia wyniesione z kariery sportowej, przede wszystkim młodym ludziom.– Warto mieć marzenia i wierzyć w siebie. Ale bardzo ważne jest również to, by umieć podnieść się i iść naprzód mimo trudności czy niepowodzeń. Kiedy czujemy w sobie siłę i dumę, nic nas nie złamie – dodaje Karol Bielecki.
Kampania w każdym miesiącu będzie miała inny motyw przewodni. – Będziemy pokazywali ludzi, bohaterów zarówno współczesnych, jak i z przeszłości, a także inicjatywy czy wydarzenia historyczne. Zależy nam na promowaniu wartości i postaw, które mogą być fundamentem nowoczesnego patriotyzmu. W kolejnych miesiącach będziemy przybliżali m.in. rotmistrza Pileckiego, żołnierzy GROMU i cichociemnych, powstanie warszawskie czy wielkopolskie – podkreśla Wojciech Setny, prezes Surge Polonia, marki odzieży patriotycznej i organizatora kampanii „Poczuj Dumę”.
Więcej informacji o akcji na oficjalnej stronie kampanii: http://poczujdume.pl/
Akcja obecna jest już na Instagramie #PoczujDumę, gzie można dzielić się swoimi zdjęciami, inspirowanymi hasłem kampanii.