• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Sikorski ujawnił, kim jest jego syn. „Większość zapewne nie wie”

    Sikorski zwrócił się do Polaków: „Musimy wytrwać”

    tusk i nawrocki

    Nawrocki zakpił z Tuska: „Oddam swoje lajki premierowi”

    Kaczyński szokuje ws. Leppera. „Został zamordowany”

    Kaczyński opowiedział o tajnym spotkaniu z Merkel. „Było zabawnie”

    Zełenski zdymisjonował najbliższego współpracownika. Wielka afera korupcyjna

    Zełenski zdymisjonował najbliższego współpracownika. Wielka afera korupcyjna

    PILNE PROJEKT

    Kolejny incydent na torach! Znaleziono tajemnicze pakunki

    Bezpieczeństwo danych w biurze: dlaczego warto inwestować w dobrą niszczarkę?

    Bezpieczeństwo danych w biurze: dlaczego warto inwestować w dobrą niszczarkę?

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Sikorski ujawnił, kim jest jego syn. „Większość zapewne nie wie”

    Sikorski zwrócił się do Polaków: „Musimy wytrwać”

    tusk i nawrocki

    Nawrocki zakpił z Tuska: „Oddam swoje lajki premierowi”

    Kaczyński szokuje ws. Leppera. „Został zamordowany”

    Kaczyński opowiedział o tajnym spotkaniu z Merkel. „Było zabawnie”

    Zełenski zdymisjonował najbliższego współpracownika. Wielka afera korupcyjna

    Zełenski zdymisjonował najbliższego współpracownika. Wielka afera korupcyjna

    PILNE PROJEKT

    Kolejny incydent na torach! Znaleziono tajemnicze pakunki

    Bezpieczeństwo danych w biurze: dlaczego warto inwestować w dobrą niszczarkę?

    Bezpieczeństwo danych w biurze: dlaczego warto inwestować w dobrą niszczarkę?

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka

Minimum 42 zł na godzinę. Tyle zarobi od 1 lipca polski kierowca realizujący transport we Francji?

13 kwietnia 2016
Kategorie: Gospodarka, Praca
Minimum 42 zł na godzinę. Tyle zarobi od 1 lipca polski kierowca realizujący transport we Francji?
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Potwierdziły się doniesienia z Francji – 9 kwietnia 2016 roku wefrancuskim Dzienniku Ustaw opublikowany został dekret wykonawczy dotyczący pracowników delegowanych. Oznacza to, że od 1 lipca 2016 roku polskie firmy transportowe będą musiały wypłacać kierowcom wykonującym transport na terenie Republiki Francuskiej pensję wynoszącą 9,67 euro (ok. 42 zł) na godzinę.

Opublikowany 9 kwietnia dekret wykonawczy precyzuje zapisy ustawy o płacy minimalnej we Francji tzw. LoiMacron (od nazwiska ministra gospodarki Emmanuela Macrona). Została ona uchwalona 10 lipca 2015 roku przez Francuski Parlament w ramach dostosowania francuskiego prawa do „wdrożeniowej” Dyrektywy 2014/67/UE, która ma na celu usystematyzowanie zasad delegowania pracowników na wspólnym europejskim rynku. Płacą minimalną zostali objęci zagraniczni, w tym polscy kierowcy realizujący transport na terenie Republiki Francuskiej.

– Dekret wykonawczy do ustawy o płacy minimalnej we Francji (LoiMacron) to kolejny element układanki, która prowadzi do utrudnienia działalności dobrze sobie radzącym na rynku europejskim polskim firmom transportowym – ocenia Bartosz Najman, prezes Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców. – Rozwiązania wprowadzone przez Francuzów są podobne do tych, jakie zaproponowały Niemcy w ustawie MiLoG, jednak strona francuska rozszerzyła obowiązki administracyjne, a stawka godzinowa jest wyższa i wynosi 9,67 euro – zauważa.

Czytaj także: Od lipca we Francji zacznie obowiązywać płaca minimalna dla kierowców

– Z jednej strony konieczne jest sprawdzenie, które ze składników pensji kierowcy można wliczyć do pensji minimalnej, aby zoptymalizować koszty, jakie ponosi przedsiębiorca. Z drugiej nie ulega wątpliwości, że to poważne utrudnienie dla polskich firm transportowych, natomiast już teraz należy podjąć działania, aby zminimalizować negatywne skutki LoiMacron – zwraca uwagę Najman.

Prezes OCRK już zapowiedział przygotowanie rozwiązania dla branży. – Pozytywnie zakończone kontrole niemieckiej płacy minimalnej wśród klientów OCRK potwierdziły jednoznacznie poprawność stosowanych obliczeń. Jestem przekonany, że w przypadku francuskiej płacy minimalnej będzie podobniei polskie firmy transportowe będą w dalszym ciągu obecne na rynku francuskim. Klucz do pozytywnego rozwiązania problemu francuskiego leży jak zwykle w kosztach związanych z podróżą służbową i ich odpowiedniej klasyfikacji w płacy minimalnej – ocenia Bartosz Najman, prezes OCRK.

Źródło: inf. prasowa
Fot. pixabay.com

Tagi Bartosz NajmanFrancjaLoiMacronMiLoGOgólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowcówpłaca minimalna
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine