Polska żywność nie zwalnia tempa w podbijaniu zagranicznych rynków. Ekspansję napędzają przetwory zbożowe, mięso oraz słodycze czekoladowe – donosi „Rzeczpospolita”.
Od momentu w którym Polska weszła do Unii Europejskiej, łączna wartość eksportu rolno-spożywczych produktów wzrosła aż o 350 procent. W najbliższych latach wzrost ten ma być kontynuowany.
Z danych przedstawionych przez Bank Zachodni WBK wynika, że wśród naszych produktów spożywczych największym potencjałem rozwoju za granicą odznaczają się przetwory ze zbóż, w tym pieczywo cukiernicze.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Tradycyjnie mnóstwo polskich słodyczy trafia do państw Unii Europejskiej, ale nasi producenci zaczynają zabiegać o zainteresowania na innych kontynentach, również w Azji – mówi Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco.
Rynki spoza Unii Europejskiej mają coraz większe znaczenie dla polskiego mięsa. Analitycy BZ WBK umieścili je na drugiej pozycji wśród najbardziej perspektywicznych kategorii eksportowych segmentu rolno-spożywczego.
Źródło: Bankier.pl
Fot. Wikimedia/Artur Andrzej