Media Development Investment Fund opierający się w dużej mierze na pieniądzach George’a Sorosa nabył właśnie 11,22 proc. akcji Agory.
Biorąc pod uwagę dotychczasowe działania MDIF, jest to stosunkowo duża transakcja. W ciągu dwóch ostatnich dekad fundusz zainwestował łącznie 153 miliony dolarów, tymczasem wartość rynkową zakupionych udziałów w Agorze szacuje się na 17 milionów dolarów.
Głównym celem działania funduszu jest inwestowanie w projekty medialne w krajach, gdzie zagrożony jest dostęp do wolnych mediów. Jednak w przypadku akcji Agory inwestycja ma być w dużej mierze motywowana względami finansowymi.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Biorąc pod uwagę obecną wycenę akcje Agory to świetna inwestycja. Polski rynek medialny daje dobre perspektywy, a Agora ma odpowiednią pozycję, by to wykorzystać – twierdzi CEO MDIF Harland Mandel.
Twórcy MDIF podkreślają duże zaangażowanie finansowe George’a Sorosa w fundusz. Pozostała część kapitału pochodzi od szwajcarskich i szwedzkich agend rządowych, a także funduszy inwestujących na rynkach wschodzących i stowarzyszeń propagujących wolność słowa.
Do Agory należą m.in. kina Helios i agencja reklamowa AMS, jednak bardzo duży wpływ na ostatni słabe wyniki finansowe miał znaczący spadek sprzedaży oraz wpływów reklamowych „Gazety Wyborczej”.
Źródło: pulsinwestora.pb.pl
Fot. Wikimedia/Szczebrzeszynski