Płacić kartą kredytową na odległość bez dostępu do Internetu? Teraz to możliwe. Dotpay oferuje płatności kartą przez telefon w modelu IVR. A to otwiera przed sprzedawcami nowe możliwości.
Zakupy internetowe to najbardziej dynamicznie rozwijający się segment rynku. Nie oznacza to jednak, że zrezygnowano z innych modeli sprzedaży opartych na bezpośrednim docieraniu do klienta bez konieczności odwiedzania przez niego stacjonarnego sklepu lub siedziby usługodawcy. Nadal stosowana jest sprzedaż telefoniczna oraz wysyłkowa. Dzięki modelowi IVR za zrobione w ten sposób zakupy można szybko, wygodnie i bezpiecznie zapłacić kartą. Bez konieczności włączania internetu! Wystarczy telefon.
Na czym polega model płatności IVR?
Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?
Klient łączy się telefonicznie z pracownikiem sprzedaży, który ma dostęp do panelu obsługującego płatności kartą Dotpay. Sprzedawca wpisuje dane klienta oraz parametry transakcji, po czym generuje link do płatności Dotpay. Następnie informuje klienta, że zostanie on połączony z automatyczną centralą obsługującą płatności kartą. Na tym etapie klient będzie prowadzony przez nagranego lektora. Podążając za wskazówkami, podaje dane swojej karty. To wystarczy, by transakcja została sfinalizowana, o czym zostanie poinformowany zarówno kupujący, jak i sprzedawca.
Zalety płatności kartą w modelu IVR
- Klientowi wystarcza telefon oraz karta płatnicza. Nie musi nawet mieć połączenia z Internetem.
- Bezpieczeństwo. Klient nie podaje danych karty pracownikowi, wprowadza je do systemu samodzielnie. Płatności obsługiwane są przez system Dotpay, wyróżniony wielokrotnie certyfikatami, jakimi odznaczane są firmy dotrzymujące najwyższych standardów ochrony przesyłanych danych.
- Szybkość. Pieniądze są błyskawicznie księgowane na wirtualnym koncie odbiorcy, dzięki czemu realizacja zamówienia może rozpocząć się niezwłocznie.
Kiedy warto stosować płatności kartą przez telefon?
Płatności kartą w modelu IVR to naturalne uzupełnienie sprzedaży telefonicznej. Jeśli oferujesz klientowi np. zakup ubezpieczenia, taki model płatności pozwoli mu od razu opłacić zamówioną usługę. A to przekłada się bezpośrednio na liczbę zawartych transakcji – klienci, którzy odkładają w czasie finalizację transakcji znacznie częściej ostatecznie z niej rezygnują.
Warto pomyśleć o włączeniu tego modelu płatności w system firmy sprzedającej za pomocą katalogów wysyłanych do domów. Dzięki możliwości natychmiastowego opłacenia transakcji wzrośnie liczba zakupów spontanicznych. Co więcej, klienci docenią, że dzięki płatnościom Dotpay nie muszą czekać na realizację zamówienia, jak ma to miejsce przy tradycyjnych przelewach bankowych. Ponadto, grupa korzystająca z katalogów wysyłkowych to często osoby starsze, mniej biegłe w obsłudze nowych technologii i przywiązane do klasycznych rozwiązań. Dla tej grupy odbiorców możliwość rozmowy z konsultantem oraz opłacenia zamówienia przez telefon, bez użycia Internetu, będzie dużym udogodnieniem i może wpłynąć pozytywnie na decyzję o dokonaniu zakupu.