Niemiecka siec marketów Kaufland zapewnia, że przestanie używać sloganów reklamowych, w których pojawia się stwierdzenie „nasze rodzimy produkty” czy „rodzimi dostawcy”. Mogło to mylnie sugerować klientom, że spółka jest polskim przedsiębiorstwem.
Wszystko dzięki interwencji prezesa UOKiK Marka Niechciała, który wynika z pisma wysłanego do urzędu przez posłankę PiS Krystynę Pawłowicz.
– Prezes UOKiK uznał zarzut Pani Poseł Krystyny Pawłowicz wobec niemieckiej firmy Kaufland Polska w związku z bezprawnym posługiwaniem się przez tę firmę sloganami reklamowymi, sugerującymi nabywcom w Polsce, iż niemiecka firma Kaufland jest polskim przedsiębiorcą i sprzedaje głównie polskie produkty – napisała na swoim Facebooku poseł Krystyna Pawłowicz.
Interwencja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów spowodowała, że Kaufland Polska zapowiedział zmianę haseł reklamowych. Właściciel niemieckich marketów ma zakończyć posługiwanie się hasłami „rodzime produkty”, „polskie produkty” czy też „rodzimi dostawcy”.
Czytaj także: Rafalska o oskładkowaniu umów o dzieło: „Nie cofniemy się przed bardziej radykalnymi rozwiązaniami”
UOKiK dodał także, że sama deklaracja zmiany haseł dla Kauflandu nie jest równoznaczna z przyznaniem się do naruszenia przepisów.
18 lutego wraz z pismem, jakie otrzymała od prezesa UOKiK, Krystyna Pawłowicz napisała także:
– Prezes UOKiK uznał zarzut Pani Poseł Krystyny Pawłowicz wobec niemieckiej firmy Kaufland Polska w związku z bezprawnym posługiwaniem się przez tę firmę sloganami reklamowymi „nasze rodzime produkty”, „nasze polskie produkty”, „rodzimi dostawcy”, sugerującymi nabywcom w Polsce, iż niemiecka firma Kaufland jest polskim przedsiębiorcą i sprzedaje głównie polskie produkty. Spółka zobowiązała się do zmiany tych sloganów do dnia 4 lutego 2017 r. Obserwujmy, czy zmiany tej dokonano.
W samym liście do poseł PiS, Niechciaj poinformował, iż ma nadzieję, że niemiecka sieć przestanie wprowadzać klientów w błąd, sugerując w reklamach, że jest polską firmą. Kaufland będzie mógł używać dotychczasowych zwrotów, ale wyłącznie w odniesieniu do polskich produktów lub do dostawców, z którymi współpracuje.
O podjęciu działań w sprawie zmiany sposobu reklamowania się Kauflandu, Krystyna Pawłowicz poinformowała 18 września 2016 roku:
’Sieć NIEMIECKICH sklepów „Kaufland” w Polsce wprowadza w błąd polskich konsumentów,zachęcając ich do zakupów u siebie hasłem: „Odkryj i rozkoszuj się NASZYMI RODZIMYMI produktami jak również przepisami odwołującymi się do tradycji polskiej kuchni – napisała wówczas na Facebooku. Treść całego wpisu z września 2016 r można przeczytać TUTAJ.