37 proc. Niemców nie korzysta z sieci społecznościowych. Po drugiej stronie znaleźli się mieszkańcy USA, Australii, Holandii i Szwecji – w tych państwach około 70 proc obywateli korzysta z tego typu portali – wynika ze statystyk Spring 2016 Global Attitudes Survey.
W Polsce odsetek osób korzystających z serwisów społecznościowych wynosi 50 proc. Rzadziej od nas z portali korzystają Japończycy (43 proc.), Grecy (46 ptoc.), Francuzi(48 proc.) i Niemcy (zaledwie 37 proc.). Niewiele lepszy wynik mają Włosi i Węgrzy (po 53 proc.).
Z badania aktywności w sieciach społecznościowych wynika, że korzysta z nich ponad 88 proc. Polaków w wieku 18-34 lata, natomiast odsetek osób po 50 roku życia jest bardzo niski – jedynie 17 proc. Podobną dysproporcję można zaobserwować wśród Japończyków, Włochów i Greków.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Dane dotyczące korzystania z serwisów społecznościowych są oczywiście powiązane z procentem osób z dostępem do sieci. Jak wyglądają wyniki w tej kategorii? Co czwarty Polak nie ma dostępu do Internetu, gorzej jest w Grecji (40 proc. bez dostępu), na Węgrzech (33 proc.), we Włoszech (29 proc.) i Japonii (28 proc.). Państwami, które mogą się pochwalić najmniejszą liczbą obywateli bez dostępu do sieci są: Kanada (9 proc.), Australia i Szwecja (7 proc.) i Holandia (jedynie 5 proc.).
W przypadku Niemców sytuacja wygląda specyficznie. Okazuje się, że 49 proc pośród osób nie korzystających z serwisów społecznościowych, ma jednocześnie dostęp do Internetu. Wygląda to tak, jakby Niemcy celowo unikali serwisów.