Kilka dni temu na łamach naszego portalu informowaliśmy o burzy wokół kampanii PGE z motywem Powstania Warszawskiego. Pod wpływem wielu negatywnych komentarzy spółka zdecydowała się zmienić hasło reklamowe kampanii, o czym poinformował na Twitterze Maciej Szczepaniuk, rzecznik PGE.
W poniedziałek 31 lipca Polska Grupa Energetyczna rozpoczęła kampanię wizerunkową nawiązującą do Powstania Warszawskiego. Na grafikach reklamowych umieszczony został wizerunek powstańca z bronią w ręku, wokół niego widać iskry. Nad głową bohatera logo PGE z hasłem „Zapewniamy energię”. U dołu reklamy zaś slogan: „Poświęcenie to wielka energia”. Banery PGE spotkały się z falą krytyki w mediach społecznościowych.
Reklama wywołała oburzenie wśród części polityków, dziennikarzy, specjalistów od reklamy i marketingu oraz „zwykłych” użytkowników social media. Internauci wskazują, że wykorzystanie motywu powstania warszawskiego do reklamy spółki PGE jest wysoce niestosowne.
Połączenie hasła „poświęcenie to wielka energia” i zestawienie sloganu PGE „zapewniamy energię” jest obrazoburcze i bardzo prymitywne w sferze copywritingu. Uważam, że takie kreacje należy nagłaśniać i zgłaszać Komisji Etyki Reklamy w Radzie Reklamy oraz dyskutować o tym nie tylko w gronie specjalistów, żeby unikać w przyszłości podobnych wpadek – ocenił w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl Jacek Kotarbiński.
Doskonale rozumiem rolę sponsorów w finansowaniu polskiej pamięci historycznej, ale nie może ona przybierać formy tego rodzaju narracji. Twórcom zabrakło moim zdaniem nie tylko podstawowego poczucia estetyki, ale również wrażliwości w wyważeniu przekazu. To nie jest komiks o Powstaniu Warszawskim tylko materiały public relations dużej spółki skarbu państwa. Ileś osób to widziało, ktoś to zaakceptował… – dodał.
We wtorek Maciej Szczepaniuk, rzecznik prasowy PGE poinformował na Twitterze, że hasło kampanii zostanie zmienione. Nie chcieliśmy nikogo urazić. Wspólnie z agencją reklamową, autorem kampanii, #PGE zmienia jej hasło na „Wspieramy pamięć o bohaterach” – napisał.
Nie chcieliśmy nikogo urazić. Wspólnie z agencją reklamową, autorem kampanii, #PGE zmienia jej hasło na „Wspieramy pamięć o bohaterach”.
— Maciej Szczepaniuk (@RzecznikPGE) 1 sierpnia 2017
Źródło: wirtualnemedia.pl. Twitter.com, wMeritum.pl