• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Wałęsa tłumaczy się z gróźb pod adresem Cenckiewicza. „Będziesz wisiał” [WIDEO]

    Wałęsa nie ma wątpliwości. Wybory należy powtórzyć „z lepszym pilnowaniem”

    Bójka w Białym Domu. Elon Musk pobił się z sekretarzem skarbu

    Bójka w Białym Domu. Elon Musk pobił się z sekretarzem skarbu

    Bus z młodzieżą wpadł do rowu. Są ranni

    Bus z młodzieżą wpadł do rowu. Są ranni

    Koszmarny karambol na S7. Nie żyje 42-letnia kobieta

    Koszmarny karambol na S7. Nie żyje 42-letnia kobieta

    Wezwał policję mówiąc, że się zgubił w lesie. Prawda okazała się kuriozalna

    Poszukiwania trwały ponad tydzień. Tragiczny finał

    Makabryczne odkrycie w Poznaniu. Od razu zatrzymali mężczyznę

    Ksiądz znaleziony martwy na plebanii. Miał 45 lat

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Wałęsa tłumaczy się z gróźb pod adresem Cenckiewicza. „Będziesz wisiał” [WIDEO]

    Wałęsa nie ma wątpliwości. Wybory należy powtórzyć „z lepszym pilnowaniem”

    Bójka w Białym Domu. Elon Musk pobił się z sekretarzem skarbu

    Bójka w Białym Domu. Elon Musk pobił się z sekretarzem skarbu

    Bus z młodzieżą wpadł do rowu. Są ranni

    Bus z młodzieżą wpadł do rowu. Są ranni

    Koszmarny karambol na S7. Nie żyje 42-letnia kobieta

    Koszmarny karambol na S7. Nie żyje 42-letnia kobieta

    Wezwał policję mówiąc, że się zgubił w lesie. Prawda okazała się kuriozalna

    Poszukiwania trwały ponad tydzień. Tragiczny finał

    Makabryczne odkrycie w Poznaniu. Od razu zatrzymali mężczyznę

    Ksiądz znaleziony martwy na plebanii. Miał 45 lat

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka

Z nowoczesnych technologii korzysta ponad 90% polskich szkół. Czy rzeczywiście przekłada się to na cyfrowe kompetencje uczniów?

12 października 2017
Kategorie: Gospodarka, Technologie
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

32% nauczycieli wykorzystuje multimedialne pomoce naukowe podczas każdej lekcji, 44% posługuje się nimi kilka razy w tygodniu. Czy to wystarczy, by rozwijać u uczniów tak potrzebne kompetencje cyfrowe? Niekoniecznie. Podczas zajęć używane są bowiem jedynie najprostsze technologie informacyjno-komunikacyjne.

Smartfon jako wsparcie procesu dydaktycznego?

Już ponad 90% szkół jest wyposażonych w podstawowe cyfrowe narzędzia edukacyjne. Lekcje z wykorzystaniem komputerów prowadzi 98% nauczycieli, interaktywnych tablic używa 56%. To dobre wyniki, jednak do ideału polskim szkołom jeszcze wiele brakuje. Zaawansowane technologie cyfrowe są używane w placówkach edukacyjnych rzadko. Smartfony jako narzędzia wspierające naukę wykorzystuje zaledwie 29% pedagogów. Jeszcze mniej posługuje się podczas lekcji tabletami (12%). Interfejsy pomiarowe, roboty czy klocki do programowania są dostępne tylko w 3% szkół.

Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?

Nauczycielom cyfryzacja niestraszna

Dlaczego nowoczesne technologie nie są wykorzystywane w szkołach tak często, jak byśmy tego chcieli? Problemem nie jest na pewno niechęć nauczycieli do cyfryzacji. Badanie „Polska szkoła w dobie cyfryzacji. Diagnoza 2017” opracowane przez Uniwersytet Warszawski oraz PCG Edukacja obaliło mit, jakoby pedagodzy obawiali się używania multimedialnych pomocy naukowych podczas lekcji. Wręcz przeciwnie – robią to chętnie, są również otwarci na podnoszenie własnych kompetencji cyfrowych. Jedyne na co narzekają, to brak odpowiedniego sprzętu, na którym mogliby pracować. Niewystarczające wyposażenie sal w nowoczesne technologie wydaje się być największą bolączką szkół. To właśnie z tego w dużej mierze wynikają ograniczenia w wykorzystywaniu cyfrowych narzędzi edukacyjnych podczas lekcji.

Uczniowie – najwięksi entuzjaści nowych technologii

Prezentacje multimedialne pomagające uczniom przyswoić wiedzę tworzy 87% pedagogów, 56% zadaje przygotowanie podobnych materiałów jako pracę domową. Popularne jest także używanie gotowych aplikacji w procesie dydaktycznym. Takie metody nauki pochwalają rodzice – nawet ci, którzy początkowo byli sceptyczni wobec nowych technologii. Jeśli chodzi o samych uczniów, to chyba nietrudno się domyślić, że uwielbiają oni naukę z wykorzystaniem cyfrowych narzędzi i najchętniej używaliby komputerów i tabletów na każdej lekcji.

Co dalej z cyfrowymi technologiami w szkołach?

Badanie „Diagnoza cyfrowa szkół 2017” pokazuje, że cyfryzacja w szkołach już się rozpoczęła. W jakim kierunku będzie zmierzać dalej? Jak mówi agencji informacyjnej infoWire.pl prof. Marlena Plebańska z Uniwersytetu Warszawskiego, by osiągnąć dobre rezultaty i wyposażyć uczniów w niezbędne cyfrowe kompetencje, konieczne jest poświęcenie kolejnych lat na intensywne wdrażanie nowych technologii w szkołach. Należy jednak pamiętać, by robić to w przemyślany i bezpieczny sposób.

Źródło: infowire.pl

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine