• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Sikorski o zestrzeliwaniu dronów nad Ukrainą. „Bylibyśmy zdolni”

    Polska wysyła mocny sygnał Rosji! W ten sposób będziemy likwidować drony

    Nieoficjalnie: serwis GlamRap.pl podał przyczynę śmierci Pono

    Muniek Staszczyk o śmierci Pono. Powiedział, czego dowiedział się od Sokoła

    Atak nożownika w Chorzowie! Ofiara nie żyje, wiadomo kto jest sprawcą

    Szokujące zdarzenie w Łodzi. Mężczyzna wyskoczył z okna po torturach

    Grzegorz Braun z pierwszym wystąpieniem w PE. Szybko wyłączyli mu mikrofon [WIDEO]

    Grzegorz Braun apeluje o ochronę kontrwywiadowczą. Znamy powód

    ziobro

    Ziobro zapowiada „rozmaite działania”. „Wszystkiego mówić nie będę”

    Rosja grozi najpotężniejszą bronią. „Ukraina musi rozważyć”

    Putin wydał rozkaz ws. broni nuklearnej. „Rosja będzie musiała podjąć środki odwetowe”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Sikorski o zestrzeliwaniu dronów nad Ukrainą. „Bylibyśmy zdolni”

    Polska wysyła mocny sygnał Rosji! W ten sposób będziemy likwidować drony

    Nieoficjalnie: serwis GlamRap.pl podał przyczynę śmierci Pono

    Muniek Staszczyk o śmierci Pono. Powiedział, czego dowiedział się od Sokoła

    Atak nożownika w Chorzowie! Ofiara nie żyje, wiadomo kto jest sprawcą

    Szokujące zdarzenie w Łodzi. Mężczyzna wyskoczył z okna po torturach

    Grzegorz Braun z pierwszym wystąpieniem w PE. Szybko wyłączyli mu mikrofon [WIDEO]

    Grzegorz Braun apeluje o ochronę kontrwywiadowczą. Znamy powód

    ziobro

    Ziobro zapowiada „rozmaite działania”. „Wszystkiego mówić nie będę”

    Rosja grozi najpotężniejszą bronią. „Ukraina musi rozważyć”

    Putin wydał rozkaz ws. broni nuklearnej. „Rosja będzie musiała podjąć środki odwetowe”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

Sklepy drogeryjno-kosmetyczne najważniejsze w zakupach kosmetyków i produktów piorąco-czyszczących dokonywanych przez seniorów; rośnie znaczenie internetu i dyskontów

23 października 2017
Kategorie: Biznes, Gospodarka
Sklepy drogeryjno-kosmetyczne najważniejsze w zakupach kosmetyków i produktów piorąco-czyszczących dokonywanych przez seniorów; rośnie znaczenie internetu i dyskontów
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Warszawa, 23 października 2017 r. – Co trzecia złotówka przeznaczana przez seniorów na kosmetyki i produkty piorąco-kosmetyczne jest wydawana w sklepach drogeryjno-kosmetycznych. W porównaniu do sytuacji sprzed 5 lat, największy wzrost udziału w wydatkach seniorów na te kategorie odnotowano w przypadku zakupów online (o 204 proc.) oraz dyskontów (o 45 proc.).

W Polsce na koniec 2016 roku udział osób w wieku 60+ w populacji wynosił 23,6 proc. (około 9 mln osób). W populacji polskich gospodarstw domowych gospodarstwa seniorów, prowadzonych przez osobę w wieku 60+, stanowiły 30 proc. (około 4,2 mln gospodarstw). Przewiduje się, iż w 2050 roku liczba osób w wieku emerytalnym w Polsce wzrośnie do niemal 10 mln, co będzie stanowić prawie 30 proc. populacji w porównaniu do 19 proc. w 2015 roku.

Oceniając własną sytuację finansową w porównaniu do roku ubiegłego, seniorzy deklarują, iż nie zmieniła się lub wręcz się pogorszyła (81 proc.). Ocena seniorów w tym zakresie jest zdecydowanie bardziej pesymistyczna niż ocena reszty populacji (68 proc.). Jednak siła nabywcza seniorów nie różni się znacząco od siły nabywczej na osobę w populacji ogółem. Średnio w ciągu roku senior może dokonać zakupu towarów i usług o wartości ponad 25 tys. zł.

Czytaj także: Dzieci w wieku 5-17 lat w Polsce najczęściej kupują napoje, słodycze i przekąski i wydają na nie miesięcznie około 285 mln zł

Biorąc pod uwagę wydatki seniorów na produkty z kategorii FMCG, wydatki na kosmetyki stanowią 5 proc. całego koszyka, produkty piorąco-czyszczące 3 proc. Najwięcej pieniędzy seniorzy wydają na produkty do higieny ciała i włosów (28 proc. całości wydatków) i jest to odsetek zbliżony do tego, dla całej populacji). W porównaniu do populacji relatywnie większy udział w ich koszykach mają z kolei produkty do pielęgnacji ciała (16 proc.), prania (15 proc.) i sprzątania (11 proc.).

83 proc. seniorów dokonuje zakupów kosmetyków i produktów piorąco-czyszczących w sklepach drogeryjno-kosmetycznych. W ciągu 5 ostatnich lat odsetek ten pozostał na niezmienionym poziomie. Podczas pojedynczej wizyty seniorzy wydają na te kategorie średnio 26 zł.

72 proc. seniorów posiada dostęp do internetu, natomiast zakupów kosmetyków i produktów piorąco-czyszczących dokonuje w nim jedynie 8 proc. Choć 5 lat temu odsetek ten był jeszcze niższy i wynosił zaledwie 3 proc. Dokonując zakupów wymienionych kategorii w internecie seniorzy płacą jednorazowo dwukrotnie więcej niż w przypadku zakupów w sklepach drogeryjno-kosmetycznych (za 53 zł).

4 na 5 seniorów twierdzi, że dobry wygląd jest dla nich ważny, a co drugiemu seniorowi kupowanie kosmetyków sprawia przyjemność. Seniorzy są lojalni wobec marki, którą znają (55 proc.) i produktu kosmetycznego, który już spróbowali i który ich nie zawiódł (65 proc.).

Monika Hasslinger-Pawlak, ekspert GfK w dziale Consumer Goods & Retail, komentuje: „Senior to trudny, ale wartościowy klient. Aby wykorzystać potencjał konsumenta-seniora, należy znaleźć indywidualne podejście, które pozwoli do niego dotrzeć i przekonać go do zakupu. Gdy już tak się stanie, możemy liczyć na lojalnego klienta.”

O badaniu
Powyższe analizy powstały w oparciu o trzy niezależne źródła informacji:

  1. Badanie własne omnibus przeprowadzone metodą wywiadów bezpośrednich CAPI w lipcu 2017 roku na próbie reprezentatywnej dla ludności Polski w wieku 15 i więcej lat.
  2. Prowadzony od ponad 20 lat Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8000 polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.
  3. Dane z Głównego Urzędu Statystycznego.

źródło: infowire.pl, GfK Polonia
Fot. Max Pixel

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine