• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    donald tusk

    Afera z KPO. Jest pierwsza dymisja

    Łukaszenka

    Łukaszenka odda władze. Ujawnił, kiedy to nastąpi

    karol nawrocki po wyborach

    Zaczęło się! Minister w rządzie Tuska do Nawrockiego: „Niech skończy gwiazdorzyć i podpisuje”

    mentzen braun

    Najnowszy sondaż. Zaskakujące wyniki Konfederacji i partii Brauna

    nawrocki i tusk

    Nawrocki idzie na zwarcie z rządem! Już pierwszego dnia złożył projekt swojej ustawy. Tusk nie będzie zadowolony

    kidawa-błońska

    Kidawa-Błońska reaguje na zapowiedź Nawrockiego: „To tylko chwyt propagandowy”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    donald tusk

    Afera z KPO. Jest pierwsza dymisja

    Łukaszenka

    Łukaszenka odda władze. Ujawnił, kiedy to nastąpi

    karol nawrocki po wyborach

    Zaczęło się! Minister w rządzie Tuska do Nawrockiego: „Niech skończy gwiazdorzyć i podpisuje”

    mentzen braun

    Najnowszy sondaż. Zaskakujące wyniki Konfederacji i partii Brauna

    nawrocki i tusk

    Nawrocki idzie na zwarcie z rządem! Już pierwszego dnia złożył projekt swojej ustawy. Tusk nie będzie zadowolony

    kidawa-błońska

    Kidawa-Błońska reaguje na zapowiedź Nawrockiego: „To tylko chwyt propagandowy”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Finanse

Dzieci w wieku 5-17 lat w Polsce najczęściej kupują napoje, słodycze i przekąski i wydają na nie miesięcznie około 285 mln zł

21 października 2017
Kategorie: Finanse, Gospodarka
Dzieci w wieku 5-17 lat w Polsce najczęściej kupują napoje, słodycze i przekąski i wydają na nie miesięcznie około 285 mln zł
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Warszawa, 20 października 2017 r. – W Polsce niemal 80 proc. dzieci w wieku 5-17 lat samodzielnie kupuje artykuły spożywcze. Większość z nich dysponuje własnym budżetem.

Budżet dzieci w największym stopniu pochodzi z pieniędzy otrzymywanych z przeznaczeniem na konkretny cel, tj. napoje, lody, słodycze, a z rzeczy niespożywczych – wycieczki, bilety do kina czy odzież i obuwie. Duży udział stanowi również tzw. kieszonkowe. Pozostałe składowe to pieniądze, które dzieci otrzymują jako prezent oraz, w niewielkim stopniu, z tytułu wykonywania prac domowych i sezonowych prac zarobkowych.

Biorąc pod uwagę częstotliwość zakupów, ze swojego budżetu dzieci najczęściej kupują napoje (około 5-6 razy w miesiącu). Natomiast słodycze i przekąski nieco rzadziej – około 4 razy w miesiącu.

Analizując zachowania zakupowe dzieci dla wymienionych kategorii produktowych, widoczne są różnice między markami, które dzieci wskazują jako ulubione, a tymi, które faktycznie kupują.

Spośród dzieci, które samodzielnie kupują napoje najwięcej z nich sięga po napoje typu cola oraz soki i nektary. Coca-Cola jest wiodącą marką w kategorii napojów gazowanych typu cola. Niemal 90 proc. dzieci, które zaopatrują się w tę kategorię napojów, deklaruje, że kupuje produkty tej marki, a 80 proc. uważa ją za ulubioną markę wśród tego typu napojów. W przypadku soków i nektarów, marka Tymbark jest dla dzieci marką zarówno najbardziej ulubioną (57 proc.), jak i najczęściej przez nie kupowaną (70 proc.). Z kolei marka Kubuś ma więcej zwolenników (42 proc.) niż nabywców (34 proc.), odmiennie niż ma to miejsce w przypadku marki Hortex.

We wszystkich grupach wiekowych najpopularniejszym miejscem dokonywania zakupów FMCG jest sklep tradycyjny. Różnice między pozostałymi kanałami zacierają się wraz z wiekiem dzieci. Jedna piąta dzieci ma swoje ulubione marki sieci sklepów. W kategorii sklepów spożywczych dla ponad połowy dzieci jest to sieć Biedronka, na drugim miejscu znajduje się Lidl (11 proc.).

W przypadku artykułów elektroniki użytkowej, głównym miejscem zakupu smartfonów i telefonów komórkowych są salony operatora sieci, w których dochodzi do zakupu nowego modelu w pakiecie z przedłużeniem umowy. Z kolei laptopy i tablety są najczęściej kupowane w dużych marketach specjalistycznych, przede wszystkim ze względu na przystępne ceny i promocje oraz dostępność poszukiwanego modelu czy marki.

Renata Twardowska, analityk GfK w dziale Consumer Goods & Retail, komentuje: „Dzieci w wieku 5-17 lat często posiadają różnego rodzaju sprzęt elektroniki użytkowej. Najczęściej jest to smartfon, którym obecnie dysponuje ponad połowa dzieci. Dokonując zakupu sprzętu elektroniki użytkowej dla swoich dzieci, rodzice często konsultują z nimi kwestie marki czy modelu, jednak dzieci mają największy wpływ na wybór w przypadku zakupu smartfona (około 70 proc.).”

Dodatkowe informacje o badaniu
Raport „Junior Shopper 2017” zawiera również poniższe informacje:

  • Wpływ dzieci na rodziców w kwestii zakupów produktów FMCG oraz stopień podatności rodziców na sugestie dzieci w zależności od kategorii produktowych.
  • Odsetek dzieci w wieku 5-17 lat korzystających z internetu, rodzaje podejmowanych aktywności oraz wykorzystywane na co dzień portale społecznościowe.
  • Sprzęt elektroniki użytkowej kupowany dzieciom na różnego rodzaju okazje (Mikołajki, Gwiazdka, Komunia, urodziny, itp.).
  • Znajomość operatorów sieci komórkowych oraz różnorodność aktywności na posiadanych smartfonach / telefonach komórkowych.
  • Sposoby spędzania przez dzieci wolnego czasu i wakacji, oglądane stacje telewizyjne oraz ulubieni bohaterowie filmowi.

O badaniu
Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z najnowszej edycji raportu „Junior Shopper 2017. Dzieci i nastolatki jako kupujący oraz decydenci”. Raport bazuje na informacjach pozyskanych z komplementarnych źródeł danych:

  1. Badania własnego przeprowadzonego metodą wywiadów bezpośrednich CAPI z rodzicami i ich dziećmi w wieku 5-17 lat.
  2. Prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK. Jego próbę stanowi 8000 polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.
  3. Głównego Urzędu Statystycznego.

źródło: infowire.pl

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine