• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Sikorski o zestrzeliwaniu dronów nad Ukrainą. „Bylibyśmy zdolni”

    Polska wysyła mocny sygnał Rosji! W ten sposób będziemy likwidować drony

    Nieoficjalnie: serwis GlamRap.pl podał przyczynę śmierci Pono

    Muniek Staszczyk o śmierci Pono. Powiedział, czego dowiedział się od Sokoła

    Atak nożownika w Chorzowie! Ofiara nie żyje, wiadomo kto jest sprawcą

    Szokujące zdarzenie w Łodzi. Mężczyzna wyskoczył z okna po torturach

    Grzegorz Braun z pierwszym wystąpieniem w PE. Szybko wyłączyli mu mikrofon [WIDEO]

    Grzegorz Braun apeluje o ochronę kontrwywiadowczą. Znamy powód

    ziobro

    Ziobro zapowiada „rozmaite działania”. „Wszystkiego mówić nie będę”

    Rosja grozi najpotężniejszą bronią. „Ukraina musi rozważyć”

    Putin wydał rozkaz ws. broni nuklearnej. „Rosja będzie musiała podjąć środki odwetowe”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Sikorski o zestrzeliwaniu dronów nad Ukrainą. „Bylibyśmy zdolni”

    Polska wysyła mocny sygnał Rosji! W ten sposób będziemy likwidować drony

    Nieoficjalnie: serwis GlamRap.pl podał przyczynę śmierci Pono

    Muniek Staszczyk o śmierci Pono. Powiedział, czego dowiedział się od Sokoła

    Atak nożownika w Chorzowie! Ofiara nie żyje, wiadomo kto jest sprawcą

    Szokujące zdarzenie w Łodzi. Mężczyzna wyskoczył z okna po torturach

    Grzegorz Braun z pierwszym wystąpieniem w PE. Szybko wyłączyli mu mikrofon [WIDEO]

    Grzegorz Braun apeluje o ochronę kontrwywiadowczą. Znamy powód

    ziobro

    Ziobro zapowiada „rozmaite działania”. „Wszystkiego mówić nie będę”

    Rosja grozi najpotężniejszą bronią. „Ukraina musi rozważyć”

    Putin wydał rozkaz ws. broni nuklearnej. „Rosja będzie musiała podjąć środki odwetowe”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Finanse

Dzieci w wieku 5-17 lat w Polsce najczęściej kupują napoje, słodycze i przekąski i wydają na nie miesięcznie około 285 mln zł

21 października 2017
Kategorie: Finanse, Gospodarka
Dzieci w wieku 5-17 lat w Polsce najczęściej kupują napoje, słodycze i przekąski i wydają na nie miesięcznie około 285 mln zł
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Warszawa, 20 października 2017 r. – W Polsce niemal 80 proc. dzieci w wieku 5-17 lat samodzielnie kupuje artykuły spożywcze. Większość z nich dysponuje własnym budżetem.

Budżet dzieci w największym stopniu pochodzi z pieniędzy otrzymywanych z przeznaczeniem na konkretny cel, tj. napoje, lody, słodycze, a z rzeczy niespożywczych – wycieczki, bilety do kina czy odzież i obuwie. Duży udział stanowi również tzw. kieszonkowe. Pozostałe składowe to pieniądze, które dzieci otrzymują jako prezent oraz, w niewielkim stopniu, z tytułu wykonywania prac domowych i sezonowych prac zarobkowych.

Biorąc pod uwagę częstotliwość zakupów, ze swojego budżetu dzieci najczęściej kupują napoje (około 5-6 razy w miesiącu). Natomiast słodycze i przekąski nieco rzadziej – około 4 razy w miesiącu.

Analizując zachowania zakupowe dzieci dla wymienionych kategorii produktowych, widoczne są różnice między markami, które dzieci wskazują jako ulubione, a tymi, które faktycznie kupują.

Spośród dzieci, które samodzielnie kupują napoje najwięcej z nich sięga po napoje typu cola oraz soki i nektary. Coca-Cola jest wiodącą marką w kategorii napojów gazowanych typu cola. Niemal 90 proc. dzieci, które zaopatrują się w tę kategorię napojów, deklaruje, że kupuje produkty tej marki, a 80 proc. uważa ją za ulubioną markę wśród tego typu napojów. W przypadku soków i nektarów, marka Tymbark jest dla dzieci marką zarówno najbardziej ulubioną (57 proc.), jak i najczęściej przez nie kupowaną (70 proc.). Z kolei marka Kubuś ma więcej zwolenników (42 proc.) niż nabywców (34 proc.), odmiennie niż ma to miejsce w przypadku marki Hortex.

We wszystkich grupach wiekowych najpopularniejszym miejscem dokonywania zakupów FMCG jest sklep tradycyjny. Różnice między pozostałymi kanałami zacierają się wraz z wiekiem dzieci. Jedna piąta dzieci ma swoje ulubione marki sieci sklepów. W kategorii sklepów spożywczych dla ponad połowy dzieci jest to sieć Biedronka, na drugim miejscu znajduje się Lidl (11 proc.).

W przypadku artykułów elektroniki użytkowej, głównym miejscem zakupu smartfonów i telefonów komórkowych są salony operatora sieci, w których dochodzi do zakupu nowego modelu w pakiecie z przedłużeniem umowy. Z kolei laptopy i tablety są najczęściej kupowane w dużych marketach specjalistycznych, przede wszystkim ze względu na przystępne ceny i promocje oraz dostępność poszukiwanego modelu czy marki.

Renata Twardowska, analityk GfK w dziale Consumer Goods & Retail, komentuje: „Dzieci w wieku 5-17 lat często posiadają różnego rodzaju sprzęt elektroniki użytkowej. Najczęściej jest to smartfon, którym obecnie dysponuje ponad połowa dzieci. Dokonując zakupu sprzętu elektroniki użytkowej dla swoich dzieci, rodzice często konsultują z nimi kwestie marki czy modelu, jednak dzieci mają największy wpływ na wybór w przypadku zakupu smartfona (około 70 proc.).”

Dodatkowe informacje o badaniu
Raport „Junior Shopper 2017” zawiera również poniższe informacje:

  • Wpływ dzieci na rodziców w kwestii zakupów produktów FMCG oraz stopień podatności rodziców na sugestie dzieci w zależności od kategorii produktowych.
  • Odsetek dzieci w wieku 5-17 lat korzystających z internetu, rodzaje podejmowanych aktywności oraz wykorzystywane na co dzień portale społecznościowe.
  • Sprzęt elektroniki użytkowej kupowany dzieciom na różnego rodzaju okazje (Mikołajki, Gwiazdka, Komunia, urodziny, itp.).
  • Znajomość operatorów sieci komórkowych oraz różnorodność aktywności na posiadanych smartfonach / telefonach komórkowych.
  • Sposoby spędzania przez dzieci wolnego czasu i wakacji, oglądane stacje telewizyjne oraz ulubieni bohaterowie filmowi.

O badaniu
Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z najnowszej edycji raportu „Junior Shopper 2017. Dzieci i nastolatki jako kupujący oraz decydenci”. Raport bazuje na informacjach pozyskanych z komplementarnych źródeł danych:

  1. Badania własnego przeprowadzonego metodą wywiadów bezpośrednich CAPI z rodzicami i ich dziećmi w wieku 5-17 lat.
  2. Prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK. Jego próbę stanowi 8000 polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.
  3. Głównego Urzędu Statystycznego.

źródło: infowire.pl

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine