Sieć sklepów Biedronka może się pochwalić solidnym wzrostem sprzedaży. Jak poinformował właściciel – spółka Jeronimo Martins – sprzedaż netto w popularnym dyskoncie wzrosła w 2017 roku o ponad 13 procent.
We wstępnej informacji o wynikach sprzedaży za 2017 rok spółka podała, że działające w Polsce dyskonty tej portugalskiej grupy zanotowały obroty na poziomie przekraczającym 11 miliardów euro.
Jak podkreśla money.pl, to aż 68 procent obrotów, jakie wygenerowały wszystkie sklepy należące do Jeronimo Martins (oprócz Biedronki, między innymi działająca w Polsce sieć drogerii Hebe, portugalskie markety Pingo Doce, czy kolumbijskie sklepy Ara).
Czytaj także: Allegro, Wedel, Nasza Klasa - kogo jeszcze przejęli zagraniczni inwestorzy? Sprawdź listę!
Dynamiczny rozwój Biedronki w Polsce
Jak informuje Jeronimo Martins, w ciągu minionego roku otwartych zostało 121 nowych dyskontów pod szyldem Biedronki, a zamkniętych – 20. W sumie na koniec grudnia 2017 było w Polsce 2823 sklepów tej sieci. Zajmowały one powierzchnię 1,86 miliona metrów kwadratowych.
W sumie we wszystkich sklepach należących o grupy Jeronimo Martins sprzedaż wzrosła o ponad 11 proc. i wyniosła niemal 16,3 mld euro.
Źródło: money.pl, wikipedia.org