Polska firma Nanushki posiada w swojej ofercie dość kontrowersyjny produkt. Chodzi o skarpetki „Adolf”, reklamowane jako „zręczny strateg i urodzony przywódca”. Oburzenie oferowanym produktem wyraziło na Twitterze Muzeum Auschwitz. Po tym fakcie producent zmodyfikował nieco swoją ofertę.
Skarpetki o nazwie „Adolf” znalazły się w sklepie internetowym Nanushki. Model był reklamowany jako „zręczny strateg i urodzony przywódca”, który „czuwa nad porządkiem w szufladzie ze skarpetkami i jest w tym naprawdę skuteczny. W wolnych chwilach obmyśla i rysuje plan podbicia świata”. Skarpetek kosztowały 25 zł.
Jest reakcja Muzeum Auschwitz
Produkt i jego reklama wywołała spore kontrowersje.
Głos w sprawie zabrali m. in. przedstawiciele Muzeum Auschwitz. Na Twitterze instytucji zamieszczono zdjęcie ze strony internetowej sklepu. Skarpetki Adolf. Trudno to nawet skomentować – napisano.
Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?
Skarpetki „Adolf”. Trudno to nawet skomentować. pic.twitter.com/F7G14X7uHX
— Auschwitz Memorial (@AuschwitzMuseum) 22 lutego 2018
Producent modyfikuje ofertę
Po interwencji Muzeum opis i nazwa produktu zostały zmienione. Teraz skarpetki noszą nazwę „Patrick” i są reklamowane jako „Makler, finansista, biznesmen i filantrop. Kupuje, buduje i balansuje. Zawsze na plusie, bo w życiu nie ma czasu na wolne samochody i nietrafione inwestycje. Zdecydowanie nie lubi mówić o swojej przeszłości”
Jak całą sprawę komentuje producent kontrowersyjnych skarpetek? W rozmowie z „Gazetą Wyborczą” tłumaczył on, że skarpetki „nie gloryfikują Hitlera, a przedstawiony na nich Adolf to postać satyryczna”.
Źródło: Wprost.pl, Twitter.com