W sobotnim wydaniu dziennika „New York Times” pojawiła się nota na całą stronę poświęcona Powstaniu Warszawskiemu. Okazuje się, że reklama to pomysł właściciela polskiej firmy z branży spożywczej – FoodCare.
„1 sierpnia 1944 roku zostanie zapamiętany przez ludzkość jako dzień, w którym miał miejsce jeden z najbardziej heroicznych aktów odwagi. Była to walka o wolność ze złem w najczystszej postaci” – czytamy w materiale, który pojawił się w sobotnim wydaniu amerykańskiego dziennika „New York Times”.
Autorzy reklamy w przystępny sposób wyjaśniają najważniejsze fakty związane z Powstaniem Warszawskim. Przy okazji przypominają o straszliwych stratach, jakie poniosła Polska w czasie II wojny światowej.
„Pamiętamy, że dokładnie 74 lata temu wybuchło Powstanie Warszawskie, drugie po powstaniu w Getcie w kwietniu 1943 roku powstanie przeciwko nazistowskiej, niemieckiej okupacji w polskiej stolicy” – czytamy w gazecie.
„Od chwili napaści na Polskę w 1939 roku, niemieccy naziści wymordowali 6 milionów obywateli polskich, w tym 3 miliony Żydów i 3 miliony Polaków. Polska poniosła największe procentowo straty ludności spośród wszystkich narodów europejskich” – podkreślono.
Autorzy przypominają również o innych faktach związanych z Powstaniem Warszawskim. Rzeź Woli, bezczynność Armii Czerwonej, oraz wiele danych na temat walk: dowódcy, cel powstania, liczba uczestników.
Takie ogłoszenie w dzisiejszym @nytimes. Powstanie Warszawskie na całą stronę dziennika, bez owijania w bawełnę. Brawo. pic.twitter.com/5GA4uBlg8U
— Marcin Makowski (@makowski_m) 28 lipca 2018
Dzisiejszy New York Times. Ogłoszenie o Powstaniu Warszawskim na całą stronę. #PW1944 #WarsawUprising44 #HistoriaNaWakacje pic.twitter.com/xgZ9ERDqKJ
— JustynaBracha-Rutkowska (@BrachaRutkowska) 28 lipca 2018
Kto jest sponsorem artykułu?
Jak informuje portal wprost.pl, artykuł wykupił jeden z najbogatszych Polaków. Mowa o Wiesławie Włodarskim, uwzględnionym w zestawieniu 100 najbogatszych „Wprost”. Z majątkiem na poziomie ok. 700 mln zł zajął 55. miejsce na liście.
Biznesmen jest znany z marki FoodCare. Zalicza się do niej m.in. Gellwe, a także napój energetyczny Black. I to właśnie z tą marką Szymon Krawiec z „Wprost” powiązał ruch biznesmena. Dziennikarz przypomniał aferę związaną z Powstaniem Warszawskim, którą rozpętała marka Tiger, główny konkurenta Blacka…
Black vs Tiger. Właściciel Blacka wykupił całą stronę w NYT, żeby uczcić pamięć o powstaniu warszawskim. Właściciel Tigera tak rok temu uczcił pamięć Powstańców. pic.twitter.com/PNqndvJyaS
— Szymon Krawiec (@SzymonKrawiec) 28 lipca 2018