Do dużej awarii doszło dziś jednocześnie w kilku polskich bankach. Klienci mieli najczęściej problemy z dostępem do kont internetowych oraz aplikacji mobilnych. Wygląda na to, że większość problemów zostało już zażegnanych.
W poniedziałek nastąpiła prawdziwa „kumulacja” problemów z bankami w Polsce. Największe kłopoty dotyczyły banku Pekao S.A. Od około godziny 12:00 klienci mają tam problemy z dostępem do bankowości internetowej. Dotyczy to zarówno logowania do systemu Pekao24, jak i PeoPay.
O awarii Bank Pekao S.A. poinformował w mediach społecznościowych. „Informujemy, że logowanie do Pekao24 oraz PeoPay jest utrudnione. Pracujemy nad jak najszybszą poprawą działania bankowości elektronicznej. Bardzo przepraszamy za niedogodności” – czytamy.
Czytaj także: Awaria w Santander Bank Polska naprawiona
Z kolei w Banku Millennium doszło do awarii aplikacji mobilnej. „Informujemy, że w aplikacji mobilnej mogą występować chwilowe problemy komunikacyjne. Przepraszamy za wszelkie utrudnienia, pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej funkcjonalności problemu” – czytamy na Twitterze. Około godziny 15:00 Bank Millennium poinformował, że problemy z aplikacją zostały już rozwiązane.
O problemach zarówno z bankowością internetową, jak i aplikacjami mobilnymi informował również ING Bank Śląski oraz Alior Bank S.A. W obu tych bankach problemy również zostały już rozwiązane.
Skąd awaria w tylu bankach na raz?
Wiele osób z pewnością zastanawia się dlaczego do awarii doszło w tak wielu bankach na raz. Sprawę skomentował rzecznik prasowy Związku Banków Polskich, Przemysław Barbrich. „Takie awarie, jak dziś, mogą się zdarzyć z różnych przyczyn” – powiedział.
„Jedną z nich może być zwiększona liczba logowań na kontach. To jest taki moment w miesiącu, że wielu klientów sprawdza, czy ich wypłata dotarła na konta, inni płacą ZUS. Kiedyś w takim czasie ustawiały się kolejki w okienku, dziś kolejek nie ma, ale może dojść do chwilowego problemu z szybkim połączeniem z bankiem. Warto wiedzieć, że w dobie rozwoju internetu i zakupów on-line, dziś średnio sześć razy dziennie klient loguje się w banku” – poinformował.
Czytaj także: W Polsce będzie dwa razy więcej fotoradarów
Źr.: Business Insider Polska, Twitter/Bank Millennium, Facebook/Bank Pekao S.A.