Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów sieci Biedronka, musi przeprowadzić akcję edukacyjną, w której rozda klientom 7,5 miliona złotych. To efekt kary nałożonej przez Urząd Konkurencji Ochrony i Konsumentów.
Postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska zostało wszczęte w marcu 2020 roku. Sieć sklepów Biedronka ruszyła wówczas z akcją promocyjną, w której można było otrzymać voucher zniżkowy na zakupy, w zamian za wydanie określonej kwoty. Problem w tym, że regulaminy promocji zamieszczone zostały z opóźnieniem, nie uznawane były również roszczenia konsumentów.
Sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który uznał, że takie zachowanie uderzyło w klientów. „Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów” – mówił prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Biedronka rozda klientom bony o wartości 7,5 mln zł
W tej sytuacji Jeronimo Martins Polska zostało zobowiązane do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów, która będzie poświęcona ich prawom. Właściciel sieci sklepów Biedronka musi rozdać klientom bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 miliona złotych. Klienci będą mogli zapoznać się z prawami konsumentów, a następnie rozwiązać test i wygrać bon o wartości 15 złotych. Każdy spośród 500 tysięcy voucherów zostanie przesłany na numer telefonu komórkowego konsumenta i będzie mógł być wykorzystany podczas zakupów.
Źr.: money.pl