Lidl i Biedronka będą miały konkurencję. Okazuje się bowiem, że na polski rynek wchodzi nowy gracz w postaci kolejnego dyskontu spożywczego.
Lwia część Polaków robi zakupy w sklepach dwóch popularnych sieci, czyli Lidl i Biedronka. Takie są fakty i zapewne potwierdzą to również prowadzone badania w tym zakresie. Okazuje się jednak, że na polskim rynku pojawia się konkurent dla dyskontów.
Biznes w naszym kraju rozkręca bowiem sieć dyskontów o nazwie Mix Markt. Pierwsze trzy punkty firma otworzyła wczesną wiosną. Ulokowano je w Krakowie, Tarnowie oraz Opolu.
Okazuje się jednak, że było to jedynie preludium. Mix Markt zamierza otwiera kolejne sklepy w Polsce. Co ciekawe, konsumenci, którzy robią zakupy w dyskoncie twierdzą, że z czasem sklepy mogą stać się realną konkurencją dla dużych sieci, tj. Lidl oraz Biedronka.
Mix Markt konkurencją dla Lidla i Biedronki?
Sklepy Mix Markt oferują podobny asortyment, jak sklepy Lidl czy Biedronka. Serwis o2.pl podaje jednak, że w Mix Markcie można nabyć także „etnoprodukty” z kuchni światowych. Dzięki temu można nabyć m.in. smakołyki z Ukrainy, Bałkanów czy Gruzji.
Oprócz tego sieć reklamuje się, jako sklep z „najlepszymi cenami w mieście”. Czy rzeczywiści tak będzie? Przekonamy się z czasem. Póki co, trudno stawiać taką tezę, ponieważ dyskont na dobre nie rozpoczął jeszcze swojej działalności na skalę masową.
Mix Markt posiada 350 supermarketów w Niemczech, a także innych państwach europejskich. Sieć cały czas otwiera nowe sklepy i planuje dalszy rozwój.