• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    donald tusk

    Tusk po raz pierwszy po wyborach! „Ani o krok”

    Krzysztof Bosak mówi, jak głosować w II turze [WIDEO]

    Bosak złożył gratulacje po wyborach prezydenckich. Nawrocki był tylko jedną z wielu osób

    Sekielski podczas wieczoru wyborczego. „Zostało podważone zaufanie do dziennikarzy” [WIDEO]

    Sekielski podczas wieczoru wyborczego. „Zostało podważone zaufanie do dziennikarzy” [WIDEO]

    Jest pierwsze zdjęcie sztabu Trzaskowskiego po wygranej! Wrzucił je poseł

    Trzaskowski przerwał milczenie po przegranych wyborach. Zwrócił się do Nawrockiego

    Wałęsa tłumaczy się z gróźb pod adresem Cenckiewicza. „Będziesz wisiał” [WIDEO]

    Lech Wałęsa wściekły po ogłoszeniu wyników. Padły mocne słowa

    Von der Leyen obawia się odcięcia UE od rosyjskiego gazu. „Gazprom dziwnie się zachowuje”

    Ursula von der Leyen reaguje na wygraną Nawrockiego

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    donald tusk

    Tusk po raz pierwszy po wyborach! „Ani o krok”

    Krzysztof Bosak mówi, jak głosować w II turze [WIDEO]

    Bosak złożył gratulacje po wyborach prezydenckich. Nawrocki był tylko jedną z wielu osób

    Sekielski podczas wieczoru wyborczego. „Zostało podważone zaufanie do dziennikarzy” [WIDEO]

    Sekielski podczas wieczoru wyborczego. „Zostało podważone zaufanie do dziennikarzy” [WIDEO]

    Jest pierwsze zdjęcie sztabu Trzaskowskiego po wygranej! Wrzucił je poseł

    Trzaskowski przerwał milczenie po przegranych wyborach. Zwrócił się do Nawrockiego

    Wałęsa tłumaczy się z gróźb pod adresem Cenckiewicza. „Będziesz wisiał” [WIDEO]

    Lech Wałęsa wściekły po ogłoszeniu wyników. Padły mocne słowa

    Von der Leyen obawia się odcięcia UE od rosyjskiego gazu. „Gazprom dziwnie się zachowuje”

    Ursula von der Leyen reaguje na wygraną Nawrockiego

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Moto

Testujemy używane: FSO Polonez

2 marca 2014
Kategorie: Moto, Testy
Testujemy używane: FSO Polonez
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Pierwsze Polonezy mają dziś już 35 lat, produkcja rozpoczęła się 3 maja 1978 roku i zakończyła 22 kwietnia 2002 roku i mimo wielu modernizacji jest to przestarzały samochód. Ale czy może być ciekawą propozycją dla kogoś szukającego taniego samochodu?

Polonez jest samochodem klasy kompaktowej produkowany w wielu odmianach nadwoziowych, najpopularniejszy z nich był 5 drzwiowy hatchback ale prócz niego dostępny był też 4 drzwiowy sedan, van o nazwie Cargo oraz lekki samochód dostawczy o nazwie Truck. Stylistyka nadwozia jest dziś już mocno przestarzała. Karoseria jest kanciasta ale znajduje swoich zwolenników. Minusem jest słabe zabezpieczenia antykorozyjne,najszybciej poddają się progi oraz doły drzwi.

[image src=”http://img221.imageshack.us/img221/1807/zwq0.jpg” width=”750″ height=”350″ title=”http://img221.imageshack.us/img221/1807/zwq0.jpg” lightbox=”no” url=”http://img221.imageshack.us/img221/1807/zwq0.jpg” align=”center”]
[image src=”http://img266.imageshack.us/img266/937/3h87.jpg” width=”750″ height=”350″ title=”http://img266.imageshack.us/img266/937/3h87.jpg” lightbox=”no” url=”http://img266.imageshack.us/img266/937/3h87.jpg” align=”center”]

We wnętrzu również widać upływ czasu, a zwłaszcza w modelach Caro. Deska rozdzielcza i materiały użyte do jej produkcji odbiegają od dzisiejszych standardów. Również jakość montażu pozostawia wiele do życzenia. Wyposażenie większości Polonezów jest słabe chociaż jeżeli dobrze poszukać to można znaleźć model z klimatyzacją. Pozycja za kierownicą jest specyficzna, trochę tak jakby siedziało się na krześle. Wygodną pozycję najłatwiej znajdzie sobie kierowca o krótkich nogach i długich rękach. Na plus należy zaliczyć możliwość regulacji kolumny kierowniczej(góra – dół). W pierwszym rzędzie siedzeń pasażerowie znajdą dużo miejsca, a w drugim osoby o wzroście ponad 180 cm będą dotykały głową podsufitki.

[image src=”http://img89.imageshack.us/img89/9679/nv3u.jpg” width=”750″ height=”350″ title=”http://img89.imageshack.us/img89/9679/nv3u.jpg” lightbox=”no” url=”http://img89.imageshack.us/img89/9679/nv3u.jpg” align=”center”]
[image src=”http://img443.imageshack.us/img443/4702/4f0m.jpg” width=”750″ height=”350″ title=”http://img443.imageshack.us/img443/4702/4f0m.jpg” lightbox=”no” url=”http://img443.imageshack.us/img443/4702/4f0m.jpg” align=”center”]

Gama silników Poloneza opiera się na czterech silnikach benzynowych i jednej jednostce wysokoprężnej. Najpopularniejsze są motory o pojemności 1.5 oraz 1.6 benzynowe w różnych wariantach mocy. Ich wadą jest spore zużycie paliwa(w mieście nawet 12 litrów) oraz niezbyt zadowalająca dynamika ale zaletą prosta konstrukcja i tani montaż instalacji LPG. Dobre osiągi Polonezowi mogą zapewnić jednostki 1.4(103 KM) oraz rzadko spotykana 2.0(105 KM).
Silnik diesla to wolnossąca konstrukcja koncernu PSA(Peugeot – Citroen) o pojemności 1.9 l osiągający moc 69 KM, zapewnia mizerną dynamikę(20 s 0-100 km/h) ale za to jest bardzo trwały i ekonomiczny (średnie spalanie to 6 l / 100 km).

[image src=”http://img198.imageshack.us/img198/1932/re69.JPG” width=”750″ height=”350″ title=”bagazni” lightbox=”no” url=”http://img198.imageshack.us/img198/1932/re69.JPG” align=”center”]

Polonez posiada klasyczny układ napędowy czyli silnik z przodu, a napęd na tył. Zawieszenie jest bardzo miękkie, dobrze tłumi nierówności ale cierpi na tym jakość prowadzenia. Nadwozie mocno przechyla się podczas pokonywania zakrętów i wykazuje skłonności do podsterowności. Przód samochodu „nurkuje” przy mocniejszym hamowaniu.

[image src=”http://img38.imageshack.us/img38/7681/sau.JPG” width=”750″ height=”350″ title=”profil gora” lightbox=”no” url=”http://img38.imageshack.us/img38/7681/sau.JPG” align=”center”]

Wady:

  • korozja
  • kiepskie prowadzenie
  • wysokie spalanie silników benzynowych
  • stosunkowo niewielki bagażnik
  • niski poziom wyposażenia większości egzemplarzy
  • mało miejsca dla pasażerów z tyłu
  • niska trwałość mostów napędowych w mocniejszych wersjach

Zalety:

  • niskie koszty zakupu i eksploatacji
  • komfort jazdy
  • prosta konstrukcja
  • silniki benzynowe dobrze znoszą eksploatacje na LPG

[image src=”http://img607.imageshack.us/img607/6127/5t4m.jpg” width=”750″ height=”350″ title=”liczniki” lightbox=”no” url=”http://img607.imageshack.us/img607/6127/5t4m.jpg” align=”center”]

  O ile pierwsze Polonezy są już cenionymi klasykami i ich codzienna eksploatacja może okazać się droga i kłopotliwa to modele Caro,Atu, Caro Plus, Atu Plus i Kombi można bezproblemowo użytkować codziennie. Polecamy egzemplarze z silnikiem diesla i wspomaganiem(z uwagi na ciężki silnik) lub zadbane egzemplarze z LPG. Jeszcze dziś można kupić Poloneza od pierwszego właściciela z niewielkim realnym przebiegiem.

Foto: Bartek Hirsch

Tagi atuatu pluscargocarocaro plusczy kupić polonezafsopolonezporadniktruckużywany polonez
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine