Ostatnia generacja Mazdy 3 przyniosła do Autosegmentu C powiew stylistycznej świeżości. Model, który został zaprezentowany w 2009 roku udowodnił, że w tej klasie, pomiędzy Golfami i Astrami można robić piękne samochody. Nowa Mazda 3 podniosła poprzeczkę jeszcze wyżej.
Pierwszorzędną informacją jest wygląd. Nowa ‘’trójka’’ zgodnie ze stylistyczną doktryną marki posiada piękne, dynamiczne linie, delikatnie przeprowadzone przez całe nadwozie. W przedniej części auta dominuje nowy, duży grill. Wyglądem przypomina model CX-5 i nową 6. Końcowy efekt naprawdę może się podobać – w szczególności ludziom szukającym auta, który wyróżni ich z tłumu.
Mazda mierzy 4460 mm długości, 1765 mm szerokości i 1450 mm wysokości. Bagażnik zmieści 350 litrów. Wynik ten jest gorszy o 30 litrów w porównaniu do Golfa, na szczęście nie wszystkie marki starają się walczyć o marketingowe chwyty w postaci dodatkowych litrów na bagaż.
Czytaj także: 10 Youngtimerów, które warto mieć w swoim garażu
Na rynek europejski, koncern Mazdy zapowiedział trzy jednostki benzynowe oraz jedną wysokoprężną. Podstawowy silnik benzynowy, posiada pojemność 1,5-litra i Moc 100 KM. Mocniejsza jednostka o pojemności 2,0-litra będzie dostępna w dwóch wariantach mocy: 120 oraz 165 KM. Dla klientów lubiących silniki Diesla przygotowano turbodoładowaną jednostkę o pojemności 2,2-litra i mocy 150 KM.
Sprzedaż w Polsce rozpocznie się we Wrześniu.
(fot. Mazda)