• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Nawrocki zaprasza Trzaskowskiego na testy narkotykowe. To reakcja na burzę po debacie

    trzaskowski i nawrocki start debaty

    Zgrzyt na początku debaty. Internauci zwracają uwagę na moment uścisku dłoni: „Łapa boli” [WIDEO]

    Trzaskowski: wolę Sorosa niż Orbana [WIDEO]

    Trzaskowski: wolę Sorosa niż Orbana [WIDEO]

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Debata prezydencka. Nawrocki usłyszał pytanie o Covid-19. „Nie zgadzałem się”

    nawrocki i trzaskowski

    Nawrocki zapytał Trzaskowskiego o szpital. Dostał ostrą kontrę

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Nawrocki zaprasza Trzaskowskiego na testy narkotykowe. To reakcja na burzę po debacie

    trzaskowski i nawrocki start debaty

    Zgrzyt na początku debaty. Internauci zwracają uwagę na moment uścisku dłoni: „Łapa boli” [WIDEO]

    Trzaskowski: wolę Sorosa niż Orbana [WIDEO]

    Trzaskowski: wolę Sorosa niż Orbana [WIDEO]

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Debata prezydencka. Nawrocki usłyszał pytanie o Covid-19. „Nie zgadzałem się”

    nawrocki i trzaskowski

    Nawrocki zapytał Trzaskowskiego o szpital. Dostał ostrą kontrę

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

Ambitne plany LPP na 2015 rok

19 listopada 2014
Kategorie: Biznes, Gospodarka
Ambitne plany LPP na 2015 rok
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

W 2015 roku LPP zamierza zwiększyć powierzchnię sprzedaży o ponad jedną piątą. Nowe sklepy będą powstawać głównie w Niemczech i na Bałkanach, a także w Rosji i na Ukrainie. W tym ostatnim kraju spółka utrzymała marże, choć hrywna mocno się osłabiła. Sytuację ratuje jednak wyraźnie wyższa sprzedaż w tym kraju.

– W sklepach na Ukrainie sprzedajemy wyraźnie więcej niż w ubiegłym roku. Zwiększenie sprzedaży rekompensuje spadek kursu hrywny, co pozwoliło nam na utrzymanie efektywności na poziomie z 2013 roku – podkreśla Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP.

Na koniec III kw. przychody w Rosji wzrosły o 19,5 proc., na Ukrainie natomiast o ponad 22 proc. W 2015 roku LPP planuje otworzyć na tych rynkach nowe sklepy. Dynamika wzrostu powierzchni handlowej ma wynieść 10 proc., czyli 18 tys. mkw.

Pod koniec września powierzchnia sprzedażowa firmy LPP, która w swoim portfolio ma takie marki, jak: Reserved, House, Mohito, Cropp i Sinsay, wyniosła 681 tys. mkw. Do końca roku będzie to ponad 720 tys., zaś w 2015 roku powierzchnia ma osiągnąć 872 tys. mkw.

– We wszystkich regionach, w których działamy, będziemy otwierali nowe placówki, zarówno w krajach, gdzie jesteśmy obecni od lat, jak i na nowych rynkach, w Niemczech czy Chorwacji – mówi agencji informacyjnej Newseria Dariusz Pachla. – Mam nadzieję, że zwiększenie sieci sprzedaży o ok. 20 proc. spowoduje proporcjonalny wzrost przychodów ze sprzedaży.

W przyszłym roku firma planuje otwarcie 10 sklepów Reserved w Niemczech o łącznej wielkości 25 tys. mkw. W ciągu najbliższych trzech lat LPP chce otworzyć tam łącznie 30 nowych sklepów. Dotychczas na rynku niemieckim istnieją trzy sklepy, kolejny ma zostać otwarty w grudniu. Od października spółka obecna jest także w Chorwacji i planuje dalszy rozwój na tym rynku. Łącznie powierzchnia handlowa w Unii Europejskiej ma wzrosnąć w 2015 roku o 57 proc. (73 tys. mkw.).

Z 1,5 tys. placówek LPP w Europie blisko 1 tys. działa w Polsce. Dlatego też, choć firma planuje inwestycje w naszym kraju, będą one znacznie mniejsze niż dotychczas, a wzrost ma wynieść 15 proc. (61 tys. mkw.).

Wiceprezes LPP zaznacza, że mimo wzrostu sprzedaży o 33 proc. w skali roku wyniki finansowe nie do końca satysfakcjonują.

– Choć przychody ze sprzedaży wzrosły o 11 proc., to zysk netto spadł o 26 proc., ze 110 do 81,7 mln zł. Wpływały na to ma niższa sprzedaż i osłabienie złotego wobec dolara. Kluczowe znaczenie ma dla nas jednak stopień realizacji planów rozwoju, bo to będzie owocowało w kolejnych latach – ocenia Dariusz Pachla.

Źródło: Agencja Informacyjna Newseria

Fot: Commons Wikimedia

Tagi HouseLPPodzieżreservedrynek
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine