• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    zelenski trump list

    Zełenski spotkał się z Trumpem. Na początek wręczył prezydentowi USA kopertę

    trump przy stole

    Zełenski przyjechał do Trumpa. Wszyscy zwrócili uwagę na jego strój! [WIDEO]

    ABW zatrzymała obywatela Indii! „Zagrożenie o charakterze terrorystycznym”

    Białorusin zatrzymany przez ABW. Szykował sabotaż

    Hołownia jako marszałek podjął pierwszą decyzję. Zwrócono się do policji

    Hołownia obali KO i zawiąże koalicję z PiS? „Maszyna ruszyła”

    Trump o relacjach z Polską na spotkaniu z Zełenskim. Padły znaczące słowa

    Trump zwrócił się wprost do Zełenskiego. „Żadnego wchodzenia do NATO”

    Amerykanie jadą na rozmowy z Rosją z konkretną propozycją! „Piłka po ich stronie”

    Wiadomo, co się stanie jeśli Rosja nie zawrze pokoju. Sekretarz Stanu USA mówi wprost

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    zelenski trump list

    Zełenski spotkał się z Trumpem. Na początek wręczył prezydentowi USA kopertę

    trump przy stole

    Zełenski przyjechał do Trumpa. Wszyscy zwrócili uwagę na jego strój! [WIDEO]

    ABW zatrzymała obywatela Indii! „Zagrożenie o charakterze terrorystycznym”

    Białorusin zatrzymany przez ABW. Szykował sabotaż

    Hołownia jako marszałek podjął pierwszą decyzję. Zwrócono się do policji

    Hołownia obali KO i zawiąże koalicję z PiS? „Maszyna ruszyła”

    Trump o relacjach z Polską na spotkaniu z Zełenskim. Padły znaczące słowa

    Trump zwrócił się wprost do Zełenskiego. „Żadnego wchodzenia do NATO”

    Amerykanie jadą na rozmowy z Rosją z konkretną propozycją! „Piłka po ich stronie”

    Wiadomo, co się stanie jeśli Rosja nie zawrze pokoju. Sekretarz Stanu USA mówi wprost

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

Polskie piwa zdobywają nowe rynki, eksport stale rośnie

27 lutego 2015
Kategorie: Biznes, Gospodarka
W Polsce nieznacznie wzrosło spożycie piwa
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Sprzedaż piwa w ubiegłym roku wzrosła o około 1 proc. Konsumpcja w kraju to dziś ponad 30 mln hektolitrów rocznie. Sprzedaż zagraniczna nie jest znacząca – wynosi 2-3 mln hektolitrów, ale systematycznie rośnie. Polskie piwo zdobywa fanów na kolejnych rynkach.

– Na rynku piwa jest dość duża rozbieżność pomiędzy produkcją wytworzoną a sprzedaną. Według ostatnich danych GUS rynek nieco drgnął na plus, o około 0,8 proc. pod względem tzw. sprzedaży z półki sklepowej. Można więc powiedzieć, że zatrzymaliśmy trend spadkowy w konsumpcji piwa, co bardzo nas cieszy – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Danuta Gut, dyrektor biura zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP) – Browary Polskie.

Jednak pod względem wartości sprzedaży statystyki odnotowały niewielki spadek – o 0,6 proc. To m.in. efekt wciąż rosnącego udziału w sprzedaży tańszych piw, marek własnych sieci popularnych dyskontów. Kondycja polskich browarów jest jednak dobra.

Czytaj także: Piwowarzy wstępnie podsumowali rok 2015

– Rok 2014 niewiele pod tym względem zmienił – informuje Gut. – Można tylko podkreślić fakt, że jest to trudny rynek, nasycony i bardzo konkurencyjny. Nie jest łatwo w takich warunkach prowadzić biznes. Niemniej nie zdarzyło się nic, co zasadniczo mogłoby wskazywać, że z branżą dzieje się coś niedobrego. Jest wręcz przeciwnie.

Dla producentów piwa krajowy rynek pozostaje dominującym – konsumpcja roczna przekracza 30 mln hektolitrów. Sprzedaż zagraniczna, mimo że pozostaje niewielka, na poziomie 2-3 mln hektolitrów, systematycznie rośnie.

– Na przykładzie ostatnich lat możemy powiedzieć, że pod względem wielkości eksport się zwiększa, chociaż przy trzydziestu kilku milionowym rynku wewnętrznym sprzedaż zagraniczna jest wciąż marginalna – ocenia Danuta Gut. – Jest to jednak stała, utrzymująca się tendencja. Eksport rzeczywiście jest coraz większy.

Polskie browary trafiają przede wszystkim do krajów, gdzie mieszka wielu Polaków. Producenci eksportują więc do Stanów Zjednoczonych i Kanady, a w Europie głównie do Irlandii i Wielkiej Brytanii. Polskie marki można także spotkać w Belgii, uważanej za królową piw. Coraz częściej trafiają również na rynki azjatyckie.

– Za granicę trafiają głównie marki flagowe, które w pierwszym etapie poszły za nową Polonią, a dzisiaj kupowane są również przez lokalnych konsumentów: Szkotów, Anglików, Irlandczyków – tłumaczy Danuta Gut. – Natomiast nie możemy zapominać o tym, że w tej masie eksportu są także marki prywatne, czyli warzone pod nazwami sieci, eksportowane przez sklepy dyskontowe. Sprzedaż zagraniczna zatem obejmuje zarówno marki tradycyjne, jak i rozmaite nowości.

Na nowinki w branży otwarci są nie tylko zagraniczni konsumenci. Polacy również lubią próbować nowych smaków. W ostatnich latach mocno wzrosła popularność piw smakowych czy radlerów, czyli łączących piwo z napojem smakowym. Konsumenci szukają unikatowych smaków i tradycyjnie warzonych piw.

– Rośnie popyt na innowacje, w związku z tym obserwujemy rozwój piw specjalnych – przekonuje Gut. – Wszystkie browary, bez względu na wielkość, bardzo mocno pracują nad tym, aby dojrzałemu, wymagającemu, polskiemu i zagranicznemu konsumentowi dostarczyć piwo, jakiego oczekuje.

Jak wynika z badania „Wizerunek piwa w kontekście innych alkoholi” przeprowadzonego przez GfK Polonia na zlecenie ZPPP – Browary Polskie, piwo jest najczęściej konsumowanym napojem alkoholowym w Polsce. Sięga po nie 63 proc. dorosłych Polaków – w tej grupie jest dwa razy więcej mężczyzn niż kobiet. Zdecydowana większość konsumentów pozytywnie ocenia złoty trunek. Najczęściej sięgają po lagery (jasne pełne i jasne mocne) – 82 proc. Drugie miejsce w rankingu popularności zajmują piwa smakowe – 10 proc., które cieszą się szczególną popularnością wśród kobiet, a trzecie ex aequo – piwa pszeniczne, niepasteryzowane i radlery.

Źródło: Agencja Informacyjna Newseria

Fot: Commons Wikimedia

Tagi alkoholbrowareksportpiwoPolskasprzedaż
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine