• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Łukaszenka chce, by Europa płaciła Białorusi za… powietrze

    Łukaszenka chce, by Europa płaciła Białorusi za… powietrze

    hołownia i orędzie

    Kosztowna wizyta marszałka Sejmu w USA. Podano kwotę

    Braun

    Sondaż. Braun zdecyduje o powstaniu rządu? Bez niego brak większości

    Żurek wyśle „łowców cieni”, żeby złapali Ziobrę? „Specjalna grupa tropi”

    Żurek wyśle „łowców cieni”, żeby złapali Ziobrę? „Specjalna grupa tropi”

    Zniknął Dmitrij Miedwiediew. Putin zwołał specjalną konferencję

    Miedwiediew grozi Belgii. „Zniknie z mapy”

    Pościg na Zakopiance. Okazało się, że za kierownicą siedział 14-latek

    Handlowali m.in. fentanylem. Wśród zatrzymanych lekarz i ksiądz

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Łukaszenka chce, by Europa płaciła Białorusi za… powietrze

    Łukaszenka chce, by Europa płaciła Białorusi za… powietrze

    hołownia i orędzie

    Kosztowna wizyta marszałka Sejmu w USA. Podano kwotę

    Braun

    Sondaż. Braun zdecyduje o powstaniu rządu? Bez niego brak większości

    Żurek wyśle „łowców cieni”, żeby złapali Ziobrę? „Specjalna grupa tropi”

    Żurek wyśle „łowców cieni”, żeby złapali Ziobrę? „Specjalna grupa tropi”

    Zniknął Dmitrij Miedwiediew. Putin zwołał specjalną konferencję

    Miedwiediew grozi Belgii. „Zniknie z mapy”

    Pościg na Zakopiance. Okazało się, że za kierownicą siedział 14-latek

    Handlowali m.in. fentanylem. Wśród zatrzymanych lekarz i ksiądz

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

Piwowarzy wstępnie podsumowali rok 2015

11 lutego 2016
Kategorie: Biznes, Gospodarka
Piwowarzy wstępnie podsumowali rok 2015
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

W ciągu minionych dwunastu miesięcy browary sprzedały 39,8 mln hektolitrów piwa (włącznie z eksportem), to jest o 0,7% więcej niż w 2014 r. W opinii Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie krajowy rynek piwa jest już rynkiem dojrzałym i nasyconym, a jego dalszy rozwój będzie zmierzał w kierunku dywersyfikacji oferty produktowej, w odpowiedzi na rosnące wymagania konsumentów, coraz bardziej świadomych i otwartych na piwne innowacje oraz piwa o mniejszej zawartości alkoholu.

Po latach szybkiego rozwoju rynek piwa w Polsce ustabilizował się i nasycił. Trend ten odzwierciedlają dane GUS, z których wynika, że wielkość produkcji i sprzedaży rok do roku pozostaje na zbliżonym poziomie, poddając się tylko nieznacznym wahaniom.

Analizując wyniki branży z kilku ostatnich lat można powiedzieć, że konsumpcja piwa jest stabilna – mówi Danuta Gut, dyrektor Biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. – Według najświeższych danych rynek nieco drgnął na plus. Nie jest to jednak zapowiedź tendencji wzrostowej – zwiększona konsumpcja piwa w 2015 r. związana była m.in. z dobrym dla piwowarów i piwoszy latem. Na rynku utrzymuje się duża konkurencja, obserwujemy również rozwój nowoczesnych kanałów sprzedaży – dodaje.

Czytaj także: Polskie piwa zdobywają nowe rynki, eksport stale rośnie

Choć miniony rok branża zakończyła wynikiem pozytywnym, eksperci są ostrożni w stawianiu optymistycznych prognoz na przyszłość. Po pierwsze, krajowy rynek piwa jest już nasycony oraz bardzo konkurencyjny, co czyni go rynkiem trudnym i stawia przed branżą szereg wyzwań. Po drugie na drodze do ożywienia konsumpcji staną zmiany demograficzne w polskim społeczeństwie.

Piwna przyszłość pod znakiem innowacji

Przewidywany organiczny spadek wielkości rynku piwa może zostać skompensowany przez nową ofertę produktową, odpowiadającą zmieniającym się preferencjom konsumenckim. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut GfK, statystyczny polski piwosz powoli staje się konsumentem świadomym i wyedukowanym konsumentem, otwartym na nowości, poszukującym różnorodnych smaków i doznań.

Rynek piwowarski stara się dotrzymać kroku konsumentom, których oczekiwania, a także coraz większa wiedza na temat piwa i kultury piwnej, wyznaczają kierunki rozwoju branży. Od kilku lat są to niezmiennie: dywersyfikacja oferty produktowej, innowacyjność oraz dbałość o rozwój kultury piwnej – mówi Danuta Gut. 

Choć w strukturze sprzedaży w Polsce wciąż króluje popularne „jasne pełne”, na drugim miejscu w rankingu plasują się piwa smakowe, zaś miejsce trzecie należy do – ex aequo – piw pszenicznych, niepasteryzowanych oraz niskoalkoholowych radlerów. Piwowarzy właśnie w tym segmencie widzą potencjalną szansę na wzrost rynku, który postrzegany jest jako już nasycony – statystyczny Kowalski konsumuje średnio 98 litrów złocistego trunku rocznie, co plasuje nas pod tym względem w ścisłej europejskiej czołówce.

Ponadto z badań wynika, że prawie połowa (48 proc.) respondentów pija piwo przede wszystkim ze względu na jego smak. Walory smakowe są nie tylko głównym kryterium decydującym o wyborze piwa, ale również najczęściej wskazywanym powodem sięgania po ten trunek. Dla porównania – tylko 11 proc. konsumentów deklaruje, że w przypadku piwa ważna jest dla nich zawartość alkoholu. To kryterium znalazło się na dość odległej, 9. pozycji, ustępując miejsca kryteriom związanym z walorami smakowymi, jakością oraz marką. To rezultat prowadzonej od lat inwestycji w edukację o piwie i szerzenie piwnej kultury.

Badanie „Wizerunek piwa w kontekście innych alkoholi” zostało przeprowadzone przez Instytut GfK Polonia na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie w listopadzie 2014 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków powyżej 18. r.ż.

Źr. i fot.: mat. pras. Browary Polskie

Tagi 2015Browary Polskieeksportpiwopiwowarzyspożyciesprzedaż
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine