Utrzymanie całej floty pojazdów ciężarowych pochłania olbrzymie koszty. Lwią częścią wszystkich wydatków są wydatki na paliwo i kierowców. Nie każdy jednak wie, że odpowiedni stan opon ma znamienny wpływ na zużycie paliwa.
Ale czy tylko same opony mają wpływ na spalanie paliwa? Nie na spalanie wpływa także zjawisko zwane oporem toczenia. Opór toczenia jest to siła oporu, która występuje w czasie toczenia się ciała i przeciwdziałająca toczeniu. Za opór toczenia aż w 45% odpowiada bieżnik opony. Dlatego wybór odpowiedniego ogumienia stanowi kluczową decyzję biznesową w firmie.
Dlatego firma Bandag, która zajmuje się bieżnikowaniem opon odpowiedziała na potrzeby przedsiębiorców i stworzyła nową paletę bieżników. Nowe bieżniki łączą w sobie dwie podstawowe cechy: minimalny opór toczenia i niskie zużycie opony.
Tak sytuację omawia Harald Van Ooteghem Senior Manager Marketinng Planing z Bridgestone Europe:
Opony bieżnikowane FuelTech oferują operatorom transportu ciężarowego istotne korzyści: oszczędności w zakresie zużycia paliwa połączone z niższym kosztem serwisowania opon przez cały okres użytkowania i ekologicznymi korzyściami bieżnikowania.
Bieżnikowanie opon metodą firmy Bandag pozwala na generowanie średnio 30% mniej kosztów w przeliczeniu na kilometr niż w przypadku fabrycznie nowych opon. Produkcja tych opon potrzebuje aż 70% mniej surowców co wpływa na emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Opony FuelTech zostały oparte na cieszącej się dobrą opinią linią opon Bridgestone Ecopia. Produkty Bandag będą dostępne na rynku od października br. i będą to:
-Opony M749 FuelTech z zastosowaniem na oś napędową pojazdu- bezpieczne całoroczne opony M+S z indeksem prędkości M
– Opony R109 FuelTech z zastosowaniem na oś naczepy- niska emisja hałasu, indeks prędkości J. Jest praktycznie nie do odróżnienia od nowej opony.
źródło: truckfocus.pl
fot: wikipedia.org- Interiot