Płatności bez portfela i bez karty, szybko i bezpiecznie. Bank BGŻ BNP Paribas wprowadził usługę Android Pay, umożliwiającą płatności bezgotówkowe za pomocą telefonu. Z nowej funkcjonalności Banku mogą skorzystać nowi klienci oraz ci, którzy posiadają karty Mastercard BGŻ BNP Paribas wydane po 12 września 2016 roku. Stopniowo i sukcesywnie usługa ta będzie udostępniana pozostałym klientom Banku.
Od dziś klienci Banku BGŻ BNP Paribas mogą dokonywać zakupów bez użycia karty. Wystarczy, że będą mieli pod ręką telefon komórkowy z systemem Android i zainstalowaną aplikacją Android Pay, do której zostanie przypisana karta MasterCard, wydana po 12 września 2016 roku przez Bank BGŻ BNP Paribas.
– Usługa Android Pay jest w pełni bezpieczna. Numery kart dołączonych do usługi są zamieniane na wirtualne numery kont. Dzięki temu sklep nie otrzymuje informacji o numerze karty, którą dokonywana jest transakcja. Wszystkie płatności zbliżeniowe powyżej 50 zł wymagają potwierdzenia kodem PIN – tak dla aplikacji Android Pay, jak i dla zwykłej karty. Użytkownicy mają też kontrolę nad swoimi transakcjami, ponieważ po każdej z nich w systemie pojawiają się powiadomienia. Historia ostatnich 10 transakcji jest dostępna w aplikacji – wyjaśnia Dorota Marciniak, dyrektor Biura Kart Bankowych w Banku BGŻ BNP Paribas.
Korzystanie z usługi Android Pay jest bezpłatne. Należy pobrać darmową aplikację ze sklepu Google Play, podać dane karty, z której dokonywane będą płatności i ustawić jedną jako domyślną. Do korzystania z aplikacji niezbędny jest system Android w wersji 4.4. bądź bardziej aktualny oraz smartfon z technologią NFC. W momencie rejestracji karty telefon powinien mieć również dostęp do Internetu. Połączenie z Internetem nie jest natomiast konieczne w przypadku dokonania samej płatności.
Płatności Android Pay akceptowane są przez wszystkie sklepy, w których możliwe jest dokonywanie transakcji zbliżeniowych. Ponadto, usługa jest dostępna w części aplikacji zakupowych on-line. W takim przypadku wystarczy wybrać tę formę płatności i zatwierdzić ją kodem zabezpieczającym telefon.
Z nowej usługi Banku mogą skorzystać nowi klienci oraz ci, którzy posiadają karty Mastercard BGŻ BNP Paribas wydane po 12 września 2016 roku. Stopniowo i sukcesywnie usługa ta będzie udostępniana pozostałym klientom.
W przypadku karty nieobsługiwanej przez Android Pay można ją bezpłatnie wymienić, zgłaszając się do infolinii Banku pod nr tel.: 801 321 123 lub +48 22 134 00 00.
Źródło: infowire.pl