Black Friday, czyli Czarny Piątek, to przypadający na koniec listopada dzień, w którym obowiązują szczególnie atrakcyjne wyprzedaże i obniżki cen w sklepach. W tym roku Czarny Piątek wypada 23 listopada. Gdzie znajdziemy najlepsze oferty?
Black Friday to zwyczaj zakupowy, który dotarł do Europy ze Stanów Zjednoczonych. Sama nazwa nawiązuje do czarnego koloru atramentu, jakim księgowi w USA zapisywali zyski – czerwony oznaczał straty. Za oceanem tradycją stało się, że pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia to dzień, w którym Amerykanie tłumnie ruszają już na przedświąteczne zakupy. Co ciekawe to zakupowe szaleństwo nie kończy się tylko na piątku, a przenosi również na kolejne dni weekendu, a nawet wydłuża się do tzw. Cyber Monday, gdyż właśnie w poniedziałek, po Black Friday, są największe promocje w sklepach internetowych.
Polscy handlowcy powoli przenoszą na lokalny rynek tradycję ze Stanów Zjednoczonych. Z roku na rok do akcji przyłączają się kolejni producenci odzieży, kosmetyków, elektroniki, nowych technologii czy sprzętu AGD.
Czytaj także: Black Friday w polskich sklepach – marketingowa moda czy faktyczne handlowe żniwa
Black Friday – gdzie znajdziemy najlepsze promocje?
Dla tych, którzy zastanawiają się, gdzie zrobić zakupy, przedstawiamy listę najlepszych okazji Black Friday. Są to oferty w najbardziej znanych sieciach handlowych. Zniżki dochodzą nawet do 70 procent!
- RTV Euro AGD – drugi produkt 25 proc. taniej, trzeci produkt 35% taniej, czwarty produkt 55 proc. taniej, płatność odroczona o 4 miesiące (do marca).
- Biedronka – 50 proc. na ubrania i buty
- Rossmann – zniżki na zapachy, zestawy prezentowe, torby z kolekcji by Jemioł, drewniane zabawki i akcesoria do stylizacji włosów od Toni&Guy (promocja dla osób posiadających kartę Rossmann)
- Esotiq – 40 proc. na wszystko z wyjątkiem marki Henderson
- Intimissimi – 20 proc. na wszystko
- Reserved – 20 proc. na wszystko
- Gatta – 30 proc. na wszystko
- Smyk – 20 proc. na ubrania i buty + miś gratis przy zakupach za min. 149 zł
- Douglas – 20 proc. na wszystko
- Monnari – 30, 40 i 50 proc.
- Vistula – 50 proc. na całą kolekcję Wólczanka, 50 proc. na całą kolekcję LAVARD, Do -70% na kolekcję Lavard Swarovski. Dodatkowo – 30 proc. na drugi produkt
- TRIUMPH – Bielizna ze zniżką 30 proc.
- VISION EXPRESS – 30 proc. na wszystkie oprawy i okulary przeciwsłoneczne
- STARBUCK’S – Wybrany asortyment z 30 proc. rabatem
- Bytom – 50 proc na kolekcję jesień-zima 2018. Promocje i rabaty nie łączą się Medicine – 30 proc.
Informacje o wszystkich promocjach można znaleźć na black-friday.pl
Black Friday w liczbach
Black Friday to w wielu krajach ważna data w kalendarzu detalistów. Z analiz GfK wynika, iż w niektórych państwach konsumenci wydają wtedy więcej pieniędzy, niż w tygodniu poprzedzającym święta Bożego Narodzenia. W Hiszpanii, Francji, Niemczech oraz we Włoszech podobną tendencję można zaobserwować w przypadku wybranych grup produktów.
W Polsce ten dzień, choć nie jest jeszcze tak popularny, z każdym rokiem staje coraz bardziej znany. Wśród polskich konsumentów określany jest jako Black Friday Polska, ale i również po prostu jako Czarny Piątek.
Źródło: black-friday.pl