Rynek dystrybucji prasy powoli przełamuje kryzys, tak przynajmniej twierdzi Dariusz Materek, rzecznik Kolportera – największego dystrybutora prasy w Polsce. „Dla Kolportera ubiegły rok był najlepszy od ośmiu lat mimo odnotowanego na rynku spadku sprzedaży o 2 proc.”- dodał.
potencjał rynku dystrybucji prasy jest bardzo dobry. Ubiegły rok był dla nas, jako dystrybutora, najlepszym od 8 lat. Spadki sprzedaży prasy, które notuje cała branża, w ubiegłym roku wyniosły około 2 proc., są to więc spadki minimalne. Oczywiście były też tytuły, które zwiększyły sprzedaż
– powiedział rzecznik prasowy Kolportera.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Na szczególną uwagę zasługuje fragment, który odnosi się do wpływu cyfryzacji mediów na zmniejszenie sprzedaży. Jak się okazuje coraz większy udział Internetu na rynku medialnym nie musi oznaczać szybkiego końca prasy, a jedynie chwilowy kryzys w branży.
Wbrew prognozom nie sądzę, aby cyfryzacja mediów była dla nas istotnym zagrożeniem. Oczywiście obserwujemy uważnie ten proces, nie możemy udawać, że go nie ma. Natomiast wszystkie dane pokazują, że postępuje on bardzo powoli i po okresie zachłyśnięcia się, wyraźnie widać, że będzie on jeszcze trwał latami
– stwierdził Dariusz Materek.
Jego słowa najlepiej potwierdzają dane, w szczególności zestawienie nowych tytułów. W ubiegłorocznej ofercie Kolportera znalazło się bowiem ponazd 200 nowych tytułów. Pierwsze miejsce pośród nich stanowiły wydania kolekcjonerskie (33). Kolejne to: wydania dla najmłodszych(22), czasopisma dla pań (13) oraz wydawnictwa edukacyjne i historyczne. Właśnie na te ostatnie zwrócił uwagę rzecznik, podkreślając, że „sprzedają się bardzo dobrze”.