Sieć sklepów Carrefour poinformowała, że nie będzie sprzedawać żywego karpia w okresie świątecznym. Wyjaśniono również powody takiej decyzji.
Przedstawiciele sieci sklepów Carrefour przekazali do publicznej wiadomości informację o tym, że nie będą sprzedawali żywego karpia w okresie przedświątecznym. Wyjaśniono również, dlaczego zdecydowano się właśnie na taki ruch.
„Decyzja wpisuje się w strategię sieci, zakładającej m.in. demokratyzację żywności BIO, poprawę dobrostanu zwierząt oraz zachęcanie Polaków do dokonywania świadomych wyborów żywieniowych dla dobra naszej planety” – podano w oficjalnym komunikacie firmy.
Zmiana sposobu sprzedaży tradycyjnej wigilijnej ryby dotyczy wszystkich sklepów sieci w całej Polsce. W hipermarketach Carrefour klienci będą mogli zakupić świeżego karpia w postaci ryby całej, patroszonej, tuszy, dzwonka, płatów oraz filetów dostępnych na wagę. Z kolei w supermarketach klienci znajdą patroszone karpie na wagę.
„Carrefour od lat angażuje się w inicjatywy wspierające zmianę nawyków żywieniowych na zdrowsze. W Polsce transformacja żywieniowa jest realizowana poprzez m.in. wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego, upowszechnianie żywności ekologicznej, promocję produktów lokalnych i regionalnych czy długofalowe wsparcie dla rolników zainteresowanych przekształceniem upraw w ekologiczne. Inicjatywy sprzyjają rozwojowi polskiego rolnictwa oraz lokalnej przedsiębiorczości” – czytamy w komunikacie. Więcej TUTAJ.
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.