To będzie nowy etap w historii Coca-Coli. Firma postanowiła rozszerzyć swoją ofertę i wypuścić na rynek napój alkoholowy. Planuje stworzyć własną wersję popularnego japońskiego drinka Chūhai, który powstaje z połączenia wody gazowanej z japońską wódką Shōchū. Na razie nie podano, kiedy nowy napój ma się pojawić w sprzedaży.
To będzie pierwszy taki napój w ponad 100-letniej historii firmy Coca-Cola. Na początku niskoalkoholowe produkty Coca-Coli mają pojawić się w Japonii. Amerykański gigant chce tam sprzedawać napój typu alkopop. Ta forma napojów (kolorowe drinki w małych buteleczkach) cieszy się rosnącą popularnością.
Informacje potwierdza prezes japońskiego oddziału Coca-Coli Jorge Garduno.
Działamy w ten sposób na rynku japońskim. Chūhai są tutaj sprzedawane na tych samych zasadach, co napoje z alkoholem. To sprawia, że postanowiliśmy spróbować. Nie eksperymentowaliśmy wcześniej z napojami niskoalkoholowymi, ale to przykład na to, że staramy się odkrywać nowe możliwości – powiedział.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Dodaje, że jest to skromny test dla konkretnej części światowego rynku i coca-cola wciąż będzie skupiać się na napojach bezalkoholowych.
#CocaCola plans to launch its first alcoholic drink https://t.co/ctE4PBTO4B
— Still Safe® (@stillsafe) 7 marca 2018
Napoje Chūhai pojawiły się w Japonii w 1945 roku. Po II wojnie światowej, aby obniżyć koszty produkcji, do alkoholu dodawano syropy z moreli lub winogron. Produkt odniósł sukces na rynku przede wszystkim dzięki niskiej cenie. W całym kraju obecnie istnieją bary, które specjalizują się w mieszaniu wódki z syropami smakowymi.
Coca-Cola (w USA, Kanadzie, Australii i Wielkiej Brytanii powszechnie znana jako Coke) powstała pod koniec XIX wieku i jest obecnie jedną z najpopularniejszych marek na świecie. Od 1960 roku charakterystyczny kształt butelki jest także prawnie zastrzeżony. Coca-cola jest jedną z ikon kultury masowej XX wieku.
Źródło: o2.pl, wikipedia.org