Internet jest coraz popularniejszy w naszym kraju. Według badania NetTrack, aż 64,3% Polaków deklaruje, że korzysta z Internetu. W przeliczeniu, daje to niemal 19,5 miliona ludzi. Większym zainteresowaniem zaczął się cieszyć serwis YouTube. Spadek zanotowała największa polska platforma transakcyjna on-line – allegro.pl.
Badanie zostało przeprowadzone między lutym a kwietniem bieżącego roku. Nettrack odnotował wzrost korzystających w Polsce z Internetu o 1,6 punkta procentowego w porównaniu do zeszłorocznego sondażu. Liczba osób używających Internetu skoczyła więc w górę i wynosi obecnie 19,369 milionów.
Czytaj także: Młodzi Polacy nie rozstają się z telefonami. Eksperci są przerażeni. Sytuacja jest alarmująca
Jednak struktura wieku i płci internautów nie uległa większym zmianom. Obecnie, mężczyźni i kobiety dzielą się Internetem niemal zgodnie (49%-51%). Zaś największą grupę wiekową korzystającą z tego dobrodziejstwa, stanowią ludzie w przedziale wiekowym 25-39 lat.
Przedział wiekowy | Luty-kwiecień 2014 | Marzec-maj 2013 |
15-24 lata | 24% | 25% |
25-39 lat | 39% | 40% |
40-59 lat | 31% | 28% |
60 lub więcej | 7% | 6% |
W badaniu wzięto również pod uwagę, po raz pierwszy, miejsce zamieszkania respondentów. 3/4 z nich mieszka w szeroko rozumianym mieście, jednak gdy rozbić pojęcie miasta szczegółowiej, wychodzi, że przeważają użytkownicy ze wsi.
Miejsce zamieszkania | Procent użytkowników |
Miasta ponad 500 tysięcy | 13% |
Miasta 200-499 tysięcy | 9% |
Miasta 100-199 tysięcy | 8% |
Miasta 20-99 tysięcy | 20% |
Miasta do 20 tysięcy | 14% |
Wieś | 35% |
Zgodnie z badaniem wychodzi, że typowy polski internauta to kobieta w wieku 25-39 lat mieszkająca na wsi.
Facebook w górę, google w dół
Spadła znajomość takich portali jak: Google, Allegro, Onet i Wirtualna Polska, a już niemal nikt nie kojarzy portalu społecznościowego NK.pl. Lekko wzrosło zainteresowanie stronami Facebook i YouTube.
Za zaskoczenie można uznać bardzo słaby wynik sztandarowej polskiej encyklopedii wiedzy – wikipedii. Strona, która zawiera tysiące haseł z różnych dziedzin jest rozpoznawalna zaledwie przez niecałe 11% badanych.
Strona | Luty-kwiecień 2014 | Marzec-maj 2013 |
Google.pl | 57,6% | 61,7% |
Allegro.pl | 46,1% | 49,4% |
Facebook.pl | 43,7% | 40,6% |
Onet.pl | 40,7% | 41,2% |
Wp.pl | 36,6% | 38,0% |
Youtube.pl | 27,3% | 26,4% |
Interia.pl | 18,2% | 19,1% |
Nk.pl | 14,2% | 18,8% |
pl.wikipedia.org | 10,7% | 9,6% |
Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC. Wzięło w nim udział 6 833 respondentów (luty-kwiecień 2014), a w przedziale marzec-maj 2013 – 6 275 osób.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Fot. freeeimages.com