Narodowy Program Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych postanowił zaproponować podwyżkę cen alkoholu. Oprócz tego, restrykcjom miałaby być poddana liczba lokali sprzedających alkohol oraz jego reklama w mediach.
NPPRPA chce, by cena za 5-cio procentowe piwo wyniosła 4 złote, a cena 40-sto procentowej wódki wynosiła 32 złote. W niektórych przypadkach oznaczałoby to wzrost nawet o 35%.
Ponadto organizacja zamierza zredukować liczbę lokali, które mogą sprzedawać alkohol tak, by jedno miejsce przypadało na ok. 1000-1500 osób. Obecnie szacuje się, że na jeden lokal przypada ok. 300 obywateli.
Czytaj także: Łódź - polskie Detroit
Oprócz tego ma dojść do sporej rewolucji, jeśli chodzi o reklamę alkoholu. Otóż według instytutu, wszelkie reklamy, w tym piwa, miałyby całkowicie zostać zdelegalizowane.
Do kroków zaproponowanych przez Narodowy Program Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych potrzebne będą odpowiednie zmiany w prawie. Gdyby do takowych doszło, to pierwsze postulaty mogłyby wejść w życie już w 2016 roku.