Audi R8 e-tron to istny pokaz możliwości inżynierów Audi w dziedzinie samochodów elektrycznych.
Ten sportowy samochód bazuje na zwykłym R8. Z zewnątrz najłatwiej odróżnić go od modelu spalinowego po… braku końcówek wydechu. Do napędu nie służy żadna spalinowa jednostka napędowa, tylko dwa elektryczne silniki, które generują 350 KM i 820 Nm. Pozwala to na rozpędzenie auta od 0-100 km/h w 4 sekundy, ale za to prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h. Na jednym ładowaniu baterii można przejechać nawet 215 km.
Model R8 e-tron waży 1780 kg. Wynik ten zostać uzyskany dzięki nowemu nadwoziu wykonanemu w technologii Multimaterial Space Frame. Niższą wagę odnotowano poprzez pokrycie aluminiowego szkieletu dużymi elementami wykonanymi z CRP (tworzywo wzmacniane włóknem węglowym).
23% ciężaru karoserii to tworzywo CRP, 75% części aluminiowe, a pozostałe 2% to pozostałe materiały.
Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem
Foto:wikimedia