Popularny serwis społecznościowy Facebook wkrótce będzie łatwiej dostępny na telewizorach. Internetowy gigant stawia na nowe aplikacje umożliwiające oglądanie na ekranach telewizorów wideo umieszczanego na portalu – informuje CNN.
Kierownictwo Facebooka poinformowało we wtorek o swoich planach uruchomienia nowych aplikacji dla urządzeń Apple TV, Amazon Fire TV i Samsung Smart TV. Dzięki nim, materiały wideo udostępniane w sieci społecznościowej trafią na ekrany telewizorów. Przedstawiciele koncernu zapowiadają, że aplikacje wideo dopasowane do tych trzech platform telewizyjnych będą dostępne już niebawem. Później przyjdzie czas na kolejne.
Według Marka Zuckerberga, twórcy Facebooka, udostępniane w sieci materiały wideo są „megatrendem”. Dlatego zamierzamy umieścić wideo na pierwszym miejscu w naszej rodzinie aplikacji i sprawić, aby było ludziom łatwiej umieszczać i udostępniać wideo na nowe sposoby – tłumaczył.
Czytaj także: Wkrótce smartfony mogą być za darmo. Wystarczy, że użytkownik zgodzi się na oglądanie reklam?
Nowe rozwiązanie umożliwi Facebookowi pozyskanie dodatkowych zysków od reklamodawców promujących swoje produkty w telewizji. Tutaj koncern już teraz ma silną konkurencję. Zmierzy się m.in. z należącym do Google serwisem You Tube, tradycyjnymi sieciami telewizyjnymi czy Snapchatem.
Firma Zuckerberga podjęła już pierwsze kroki, aby skutecznie podjąć tę rywalizację. Wprowadzono możliwość transmisji w czasie rzeczywistym, podjęto działania, aby filmy były bardziej angażujące, a nawet płacono twórcom i celebrytom, aby ci tworzyli i umieszczali w serwisie własne nagrania na żywo.
Źródło: cnn.com
Fot.: Wikimedia/Andor