• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Ujawnili kulisy wybuchu na torach. „Nie da się tego opisać”

    Ujawnili kulisy wybuchu na torach. „Nie da się tego opisać”

    PILNE PROJEKT

    Premier Tusk zwołuje nadzwyczajne posiedzenie. Dywersja na kolei pod lupą rządu i prezydenta

    Wojewoda z PO uniewinniony przez sąd w Lublinie.  Poszło o krzyż

    Wojewoda z PO uniewinniony przez sąd w Lublinie. Poszło o krzyż

    Zapytali szefa MON, czy polska armia obroni się przed Rosją. Zaskakująca odpowiedź

    Wysadzenie torów to zapowiedź wojny w Polsce? Niepokojące słowa szefa Sztabu Generalnego

    Tusk: „Celem było prawdopodobnie wysadzenie pociągu”

    Tusk: „Celem było prawdopodobnie wysadzenie pociągu”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Ujawnili kulisy wybuchu na torach. „Nie da się tego opisać”

    Ujawnili kulisy wybuchu na torach. „Nie da się tego opisać”

    PILNE PROJEKT

    Premier Tusk zwołuje nadzwyczajne posiedzenie. Dywersja na kolei pod lupą rządu i prezydenta

    Wojewoda z PO uniewinniony przez sąd w Lublinie.  Poszło o krzyż

    Wojewoda z PO uniewinniony przez sąd w Lublinie. Poszło o krzyż

    Zapytali szefa MON, czy polska armia obroni się przed Rosją. Zaskakująca odpowiedź

    Wysadzenie torów to zapowiedź wojny w Polsce? Niepokojące słowa szefa Sztabu Generalnego

    Tusk: „Celem było prawdopodobnie wysadzenie pociągu”

    Tusk: „Celem było prawdopodobnie wysadzenie pociągu”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Moto Historia

Ford Capri europejski muscle car

31 sierpnia 2015
Kategorie: Historia, Moto
Ford Capri europejski muscle car
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Z czym dla większości może kojarzyć się nazwa 'muscle car’? Bez wątpienia z potężnymi krążownikami rodem z amerykańskich szos , które królowały na drogach od połowy lat 60 do początku 70.

Z czym jeszcze się kojarzy wyżej wymieniony zwrot? W większości przypadków 'muscle car’ to samochody z tylnym napędem, dużym silnikiem (V8, R6), który ma za zadanie maksymalizację osiągów pojazdu. Prócz takiego czynnika definiującego istnieje również definicja 'muscle car’a’ biorąca pod uwagę wiek auta i kraj jego pochodzenia. Wyróżnić jeszcze można stosunek mocy pojazdu do jego masy.

Ford Capri ma pewien związek z Fordem Mustangiem. Kultowy Mustang powstał w 1964 roku jako amerykańska odpowiedź dla europejskich samochodów sportowych GT. Mustang odniósł potężny sukces za sprawą zmasowanej kampanii reklamowej we wszystkich ówczesnych mediach (telewizyjną reklamę obejrzało 29 milionów widzów), w 4 miesiące od rozpoczęcia produkcji sprzedano 100 tysięcy Mustangów. Idąc za ciosem Ford przygotował podobny pojazd z przeznaczeniem na rynek europejski. Prowadzone w Niemczech i Wielkiej Brytanii prace zaowocowały tylnonapędowym coupe produkowanym w 3 generacjach od 1969 roku do 1984 w Niemczech i 1987 w Wielkiej Brytanii.

Ford Capri mk1

Produkowany od 1969 do 1973 roku z silnikami o pojemności o 1.3 do 3.0 litra. Już rok później rozpoczął się eksport do USA a także pojawił się silnik o pojemności 2.6 litra i mocy 150 KM z wtryskiem paliwa (pierwszy taki Ford). W 1972 Capri przeszło facelifting polegający na zmianie lamp i wnętrza. Rok później zakończyła się produkcja pierwszej generacji.

Ford_Capri_(1312816459)Ford Capri mk2

Przedostatnia generacja była najkrótszą w historii modelu. Produkowano ją od 1974 do 1977 roku. Rok później pojawiła się wersja JPS (John Player Special) w kolorze czarnym ze stylizowanymi paskami w kolorze złotym. W 1976 druga generacja doczekała się eksportu do USA.

800px-Mk_II_Capri_jps_2000Ford Capri mk3

Produkcja 3 generacji trwała od marca 1978 do 1984 lub 1987 (w zależności od kraju produkcji). Coraz niższy poziom sprzedaży nie napawał producenta optymizmem, w 1976 w Genewie zaprezentowano egzemplarz z 4 okrągłymi reflektorami (podobnymi do tych z Forda Escorta RS2000) i czarną atrapą, poprawiono także aerodynamikę, która spowodowało niższe zużycie paliwa a także lepsze osiągi w stosunku do poprzednika.

1977-1986_Ford_Capri_S_coupe_(2010-12-28)

źródło: pl.wikipedia.org, wiedza własna
fot: commons.wikimedia.org- OSX, Gartenmeister, pl.wikipedia.org- allen watkin, Softeis

 

 

Tagi fordmuscle carstare samochody
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine