Białystok, Polska – 27 września 2017 roku – 76 gier, uczestnicy z 17 krajów i pula nagród powyżej 40 tysięcy złotych – oto niektóre z osiągnięć drugiej edycji konkursu FreeGalaktus. Ubiegłoroczna edycja była ogromnym sukcesem i spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem mediów i twórców gier. Jury jednogłośnie przyznało I miejsce grze warszawskiego studia Thing Trunk – „Book of Demons”. Informacja o konkursie dotarła do setek tysięcy użytkowników social media oraz portali branżowych. Teraz startuje III odsłona międzynarodowego przedsięwzięcia, stworzonego z myślą o twórcach gier niezależnych.
FreeGalaktus to konkurs organizowany po raz trzeci przez Galaktus PR, agencję obsługującą klientów z branży technologicznej oraz growej. Założeniem przedsięwzięcia jest wyłonienie najlepszych tytułów spośród propozycji przesłanych przez deweloperów gier z gatunku indie.
– FreeGalaktus to bardzo dobre rozwiązanie dla małych studiów deweloperskich, które posiadają niewielkie środki na działania marketingowe i nie wiedzą, jak wypromować tytuł. Zwycięzcy konkursu FreeGalaktus otrzymają m.in. stanowiska na targach w branży gier wideo, wsparcie w zarządzeniu profilami Social Media oraz sprzęt komputerowy niezbędny do pracy. Ekipa Galaktus PR pomoże też stworzyć prezentację produkcji podczas międzynarodowych imprez. Jeśli studio chce wyjść do fanów i zacząć budować społeczność, udział w konkursie FreeGalaktus jest najlepszym rozwiązaniem – komentuje Konstanty Kalicki, Thing Trunk – komentuje Konstanty Kalicki, Thing Trunk.
Czytaj także: FreeGalaktus 2016 – konkurs dla twórców gier niezależnych. Wygraj kampanię PR dla swojej produkcji!
W skład jury FreeGalaktus 2017 wchodzą wybitni specjaliści, związani z branżą gier video i marketingu. Jednym z nich jest Adam Saczko, były redaktor magazynu CD-Action, który obecnie zajmuje stanowisko QA Analyst w CD Project RED, pracując m.in. nad grą karcianą „Gwint”. Konstanty Kalicki ma ogromne doświadczenie w produkcji gier. Jako współzałożyciel Thing Trunk, wraz z zespołem i grą „Book of Demons”, zwyciężył w zeszłorocznej edycji konkursu FreeGalaktus. Jan Olejnik w swojej pracy w 1C Publishing EU pomaga niezależnym deweloperom gier wprowadzać ich tytuły na rynek. Szeregi komisji konkursowej zasilił również Kamil „CTSG” Popielski, popularny polski youtuber zrzeszony w Poznańskiej Gildii Gier. CTSG zajmuje się m.in. propagowaniem pozytywnego wpływu gier na życie młodych ludzi. Pieczę nad pracami jury i wyborem najlepszej gry indie będzie sprawował pomysłodawca konkursu FreeGalaktus – Mateusz Szukajt. Właściciel agencji Galaktus PR jest ogromnym pasjonatem gier oraz osobą, która aktywnie wspiera twórców tytułów niezależnych oraz wydarzenia z branży indie.
Główną nagrodą tegorocznej edycji konkursu FreeGalaktus jest kampania PR w Polsce i Europie dla dwóch gier. Zwycięzcy mogą wygrać wsparcie w zakresie prowadzenia profilów Social Media oraz pomoc sprzętową sponsora technologicznego, firmy Lioncast. W konkursie zwyciężą dwie gry: jedną wybierze jury, drugą internauci w głosowaniu online. Zwycięskie zespoły otrzymają gwarancję stanowisk podczas targów: East Games United 2017, Pixel Heaven 2018, Casual Connect 2018 i Reboot Develop 2018 oraz prelekcję na Digital Dragons 2018, gdzie zaprezentują swoje gry szerszej publiczności.
Czytaj także: Na ten moment fani czekali od dawna. Ruszają zdjęcia do filmu „Avatar 2”!