Lidl wprowadził stoiska, na których kupimy gorącą kawę w przystępnej cenie. Póki co „kawiarenki” testowane są tylko w niektórych sklepach w kraju. Klienci mogą napić się tego popularnego napoju w tak zwanej strefie kawowej – „Czas na kawę”.
Lidl Polska przygotowywał się w do wprowadzenia stoisk z kawą już od kilku miesięcy. „Super Express” informuje, że w ofercie marki znalazły się m. in. espresso, kawa czarna, kawa biała, capuccino, latte, flat white, czekolada czy cafe mocha. Klientów Lidla mogą skusić atrakcyjne ceny gorących napojów. Za mały kubek zapłacimy 3 zł, a za duży 5 zł – nawet trzy razy mniej niż w tradycyjnej kawiarni.
Automaty do kawy testowane są obecnie w ponad 20 lokalizacjach, między innymi w Warszawie, Poznaniu, Gdyni, Szczecinie, Stargardzie Szczecińskim oraz Gorzowie Wielkopolskim.
„Warto zwrócić uwagę, że obszar convenience bardzo się rozwija, a klienci chętnie sięgają po kawę w wersji „to go” – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz communications manager w Lidl Polska.
„SE” informuje, że na stoiskach w Lidlu kupimy nie tylko kawę. Klienci w zasięgu ręki mają inne wyroby, takie jak trzy rodzaje słodkich bułek z nadzieniem oraz croissanty. Z produktów na wynos natrafimy tu na hot-dogi, pizzę z grillowanymi warzywami, zapiekanki i inne podobne przekąski.
Lidl w Polsce
Lidl, Lidl Stiftung & Co. KG to niemiecka sieć sklepów dyskontowych, działająca w 26 państwach europejskich. Główna siedziba firmy znajduje się w Neckarsulm. Nazwa sieci pochodzi od nazwiska Ludwiga Lidla, emerytowanego nauczyciela. Lidl należy do rodzinnej spółki Schwarz Beteiligungs GmbH, która jest także właścicielem sieci sklepów „Kaufland”.
W Polsce Lidl funkcjonuje jako Lidl Sp. z o.o. sp. k. Siedziba spółki znajduje się w Jankowicach, w gminie Tarnowo Podgórne, pod Poznaniem. W Polsce znajduje się osiem centrów dystrybucyjnych Lidl, które mieszczą się w Jankowicach pod Poznaniem, Turzynie k. Wyszkowa, Gliwicach, Strykowie, Rusocinie k. Pruszcza Gdańskiego, Legnickim Polu w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, Brzozówce oraz w Bydgoszczy.
Lidl współpracuje z polskimi producentami, między innymi: Tarczyński S.A., Animex, Superdrob, Mlekovita, Sokpol. Sprzedaż polskich artykułów spożywczych generuje ponad 70% obrotów przedsiębiorstwa w Polsce. Polskie produkty, za pośrednictwem Lidla, eksportowane są do ponad 20 państw Europy głównie Środkowo-Wschodniej, ale także Europy Zachodniej i Północnej.