Klienci bez maseczek nie zostaną obsłużeni w sklepach IKEA – wynika z oficjalnego komunikatu szwedzkiej sieci. To reakcja na kolejne obostrzenia dotyczące obowiązku zasłaniania ust i nosa.
27 lutego weszły w życie nowe przepisy dotyczące obostrzeń w Polsce. Wśród zmian kluczową jest ta, dotycząca obowiązku zasłaniania ust i nosa. Rząd wprowadził obowiązek zakładania maseczek ochronnych. Od tego momentu zakrywanie twarzy szalikiem, przyłbicą lub chustką jest niewystarczającą ochroną.
Jeszcze przed wejściem w życie przepisów, minister Adam Niedzielski tłumaczył na antenie RMF FM, że nowe reguł nie powinno być wielkim utrudnieniem dla obywateli. – Teraz mamy maseczek w bród. Pojawiają się też nowe badania i one mówią, że przyłbica to jest 2 proc. zabezpieczenia, podczas gdy maseczki dobrej klasy – ponad 90 proc. Wybór jest prosty – ocenił.
IKEA przypomina o obowiązku zasłaniania twarzy. Klient bez maski nie będzie obsługiwany
W reakcji na nowe zasady zasłaniania ust i nosa komunikat wydała IKEA. Szwedzka sieć stanowczo zapowiada, że osoby, które nie dostosują się do nowych zasad, nie zostaną obsłużone przez pracowników.
„Obowiązek zakrywania ust i nosa wynika z Ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (stosownie do jej zmiany dokonanej 28 października 2020 r.) oraz wydanego na jej podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii” – czytamy w oświadczeniu.
Sieć już od dawna funkcjonuje w reżimie sanitarnym. W sklepach obowiązują m.in. limity klientów, odstępy między kupującymi. Klientom udostępniono również środki do dezynfekcji.