Zakończone w niedzielę Mistrzostwa Świata w Rosji były niewątpliwym sukcesem Telewizji Polskiej. Oglądalność zarówno spotkań, jak i komentarzy ekspertów była bardzo duża, a dodatkowym atutem był wysoki poziom merytoryczny i wiedza zapraszanych do studia gości, co zostało zauważone między innymi przez prezesa PZPN, Zbigniewa Bońka.
886 godzin transmisji, z czego ponad połowa to transmisje na żywo – tyle trwała relacja z tegorocznych Mistrzostw Świata w Telewizji Polskiej. Mecze oraz studia transmitowane były na antenie programu pierwszego i drugiego Telewizji Polskiej, a także w TVP Sport, który został odkodowany i był dostępny dla wszystkich.
Prezes TVP, Jacek Kurski poinformował, że zysk z mundialu wynosi około 10 milionów złotych. „Przychody na chwilę obecną to 77 milionów złotych, natomiast koszty związane z zakupem licencji, produkcji, koszty TVP 4K oraz stref kibica zamkną się w kwocie około 67 milionów złotych” – mówił podczas briefingu.
Informacja została potwierdzona na Twitterze przez dyrektora TVP Sport, Marka Szkolnikowskiego. „Przychody z reklam, sponsoringu, 4k, stref kibica, etc. były dużo większe niż koszty licencji i produkcji. Telewizja Polska na mundialu ZAROBIŁA. Zysk ponad 10 mln” – napisał.
Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem
Przychody z reklam, sponsoringu, 4k, stref kibica, etc. były dużo większe niż koszty licencji i produkcji. Telewizja Polska na mundialu ZAROBIŁA. Zysk ponad 10mln @sport_tvppl @KurskiPL
— Marek Szkolnikowski (@mszkolnikowski) July 17, 2018
Duży sukces TVP Sport
Jacek Kurski stwierdził podczas briefingu, że bardzo dużym sukcesem było właśnie odkodowanie TVP Sport. Zaznaczył, że wciąż trwają rozmowy, by stacja na stale zagościła na multipleksie. „Sukcesem okazało się umieszczenie TVP Sport na multipleksie. Dzięki temu kanał sportowy Telewizji oglądało podczas Mistrzostw średnio nawet 0,5 miliona widzów. Zgodnie z zapowiedziami TVP Sport ma zostać na multipleksie, nadal toczą się w tej sprawie rozmowy z Emitelem” – powiedział.
Telewizja Polska odniosła duży sukces także w Internecie, gdzie wygenerowano ponad 120 milionów odsłon. „Odnotowano 55,9 miliona odsłon strony mundialowej, 59,7 miliona odtworzeń materiałów wideo oraz 14,7 miliona odtworzeń transmisji meczów. Największą oglądalnością w sieci cieszył się mecz Polska-Senegal – 542 tysiące użytkowników i 1,5 miliona odsłon wideo” – poinformowała TVP.
Czytaj także: Wiceprezes Polskiej Fundacji Narodowej zrezygnował!