• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    tusk

    Tusk nie wytrzymał. Publicznie zagroził Niemcom: „Będę gotowy”

    trzaskowski

    Ekspert ocenił szanse Trzaskowskiego. Źle to wygląda

    mentzen i kaczynski

    Kaczyński zwrócił się do Mentzena. „Oznaczałoby to wprowadzanie w błąd”

    karol nawrocki

    Nawrocki odpowiada Mentzenowi! Idzie va banque

    Sawicki boi się unieważnienia wyborów. „Obawiam się najgorszego”

    Sensacyjny sondaż przed II turą! Zdecydowany zwrot

    Korwin-Mikke

    Korwin-Mikke stanowczo o II turze. „Chcę, by to wybrzmiało jasno”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    tusk

    Tusk nie wytrzymał. Publicznie zagroził Niemcom: „Będę gotowy”

    trzaskowski

    Ekspert ocenił szanse Trzaskowskiego. Źle to wygląda

    mentzen i kaczynski

    Kaczyński zwrócił się do Mentzena. „Oznaczałoby to wprowadzanie w błąd”

    karol nawrocki

    Nawrocki odpowiada Mentzenowi! Idzie va banque

    Sawicki boi się unieważnienia wyborów. „Obawiam się najgorszego”

    Sensacyjny sondaż przed II turą! Zdecydowany zwrot

    Korwin-Mikke

    Korwin-Mikke stanowczo o II turze. „Chcę, by to wybrzmiało jasno”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Wiadomości

Jest decyzja strony niemieckiej w sprawie o płacy minimalnej. „MiLoG stanowi problem dla polskiej branży transportowej”

13 października 2015
Kategorie: Wiadomości, Wiadomości z Europy
Jest decyzja strony niemieckiej w sprawie o płacy minimalnej. „MiLoG stanowi problem dla polskiej branży transportowej”
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Niemiecki Urząd Celny poinformował, w jaki sposób zagraniczne firmy mają rozliczać swoich kierowców na terenie RFN. Ze względu na mnogość interpretacji zapisów MiLoG na tę informację czekały nie tylko polskie firmy, ale również przedsiębiorstwa z innych państw europejskich. Tymczasem, jak podaje PAP, Komisja Europejska planuje „MiLoG” w całej Europie.

W styczniu tego roku weszła w życie ustawa o płacy minimalnej w Niemczech. Od samego początku budziła ona kontrowersje ze względu na konieczność wypłacania kierowcom wykonującym transport na terenie RFN niemieckiej płacy minimalnej wynoszącej 8,5 euro na godzinę. Stawki te mogły stanowić poważne wyzwanie dla przedsiębiorstw wykonujących przejazdy do lub przez Niemcy, dlatego do Komisji Europejskiej wpłynęła skarga w tej sprawie.

– Informacje z niemieckiego Urzędu Celnego potwierdziły stanowisko OCRK, że diety i ryczałty mogą być składnikiem wynagrodzenia, ponieważ wynika to z dyrektywy unijnej. MiLoG oczywiście stanowi problem dla polskiej branży transportowej, ale poprzez dobrą organizację firmy transportowej można zminimalizować koszty, a jednocześnie prawidłowo rozliczać czas pracy kierowców – tłumaczy Bartosz Najman, prezes Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

Czytaj także: Niemiecka płaca minimalna nie musi zaszkodzić polskiemu transportowi

Część ekspertów twierdziła, że dodatki właściwe delegacji pracownika, tj. diety czy ryczałty noclegowe, nie mogą zostać uznane jako składnik płacy minimalnej. To z kolei przekładało się na znaczny wzrost kosztów pracy. – W tej chwili wiemy już, że obawy te były bezpodstawne, a Niemiecki Urząd Celny w pełni zaakceptował praktykę wliczania do płacy minimalnej ryczałtu noclegowego oraz diety pomniejszonej stosownie wg wytycznych niemieckiego Ministerstwa Finansów, kończąc kontrolę bez nakładania kary finansowej na polskiego przewoźnika – mówi Bartosz Najman. – To bardzo dobra wiadomość dla całej branży transportowej – dodaje.

Tymczasem problem płacy minimalnej w krótkim czasie może rozprzestrzenić się na całą Europę. Nie jest tajemnicą, że inne państwa mają zamiarwprowadzić niemieckie rozwiązania. Ratunkiem do tej pory była Komisja Europejska. Polska upatrywała w działaniach organu wykonawczego UE szansy na ukaranie Niemiec i cofnięcie przez zachodniego sąsiada szkodliwej ustawy. Jednak, jak podała Polska Agencja Prasowa, komisarz ds. zatrudnienia i spraw socjalnych Marianne Thyssen zapowiedziała rewizję dyrektywy o pracownikach delegowanych w UE. Nowe prawo miałoby gwarantować takie samo wynagrodzenie za taką samą pracę na danym terytorium. Skutkiem tych działań będzie wprowadzenie regulacji o wynagrodzeniu minimalnym dla kierowców w całej Europie.

Źródło: inf. prasowa
Fot. mat. prasowe

Tagi Bartosz NajmanMiLoGniemcypłaca minimalnaunia europejska
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine