Portal wirtualnemedia.pl opublikował comiesięczne zestawienie oglądalności kanałów informacyjnych. Wynika z niego, iż w sierpniu Polacy najchętniej oglądali TVN24.
Pierwsze miejsce wśród stacji „newsowych” zajął TVN24. W sierpniu, udział telewizji informacyjnej wyniósł 4,72%. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej wynik ten wzrósł o 21,96 proc. – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group – czytamy.
Drugą lokatę zajęła stacja TVP Info z wynikiem 4,38%. Średni miesięczny wynik tej stacji zwiększył się najbardziej w zestawieniu – o 28,82%.
Czytaj także: \"Wiadomości\" tracą widzów, \"Fakty\" liderem. Wyniki najnowszego badania
Ostatnie miejsce na podium zajmuje Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,28% udziału.
Kolejna pozycja przypadła TVP3, czyli regionalnej odsłonie Telewizji Polskiej. Jej udział wynosi 1,02%.
Najwięcej straciła Telewizja Republika, której wynik zmalał o jedną trzecią do 0,06% udziału.
Najbardziej zacięta batalia o widza trwa więc pomiędzy TVN a TVP. Dziennikarze Telewizji Publicznej regularnie udostępniają zresztą wyniki swoich za pośrednictwem mediów społecznościowych. Takie statystyki możemy zobaczyć m.in. na profilach twitterowych Michała Rachonia (prowadzący „Minęła 20-ta” oraz „Woronicza 17”) czy Ewy Bugały („Nie da się ukryć”).
Telewizja Polska ma ogromny apetyt na zdetronizowanie TVN na rynku stacji informacyjnych. W tym przypadku oprócz zwykłej rynkowej rywalizacji dochodzą również względy ideologiczne. Nikt nie ma przecież wątpliwości, że obie telewizji pozycjonują się na dwóch skrajnych politycznych biegunach.
Całe zestawienie W TYM MIEJSCU.
źródło: wirtualnemedia.pl, wMeritum.pl
Fot. Pixabay.com