Sieć Kaufland ostrzega swoich klientów przed oszustami. Oferują oni możliwości odebrania darmowej karty podarunkowej z limitem 1000 zł. Oszuści rozsyłają również do klientów mailowe o konieczności zwrotu rzekomej nadpłaty na rzecz Kauflandu.
„Kaufland w żaden sposób nie oferuje kart podarunkowych z limitem 1000 zł ani nie współpracuje z jakimkolwiek podmiotem w tym zakresie. Ponadto Kaufland nie rozsyła żadnych informacji do swoich klientów, kontrahentów czy innych osób o konieczności zwrotu na rzecz Kauflandu rzekomej nadpłaty (w szczególności nasza firma nie współpracuje z Panem Tomaszem Gwozdz, który podaje się za osobę egzekwującą wskazane kwoty w imieniu Kauflandu)” – czytamy w komunikacie.
Oszuści podszywają się pod Kaufland
Oszuści sugerują konsumentom, że wiadomości są wysyłane przez znaną sieć sklepów. Jednak podmioty rozsyłające te treści w sposób wprowadzający w błąd i bezprawny posługują się danymi Kauflandu, w tym nazwą, logo oraz innymi elementami graficznymi charakterystycznymi dla marek Kaufland i PAYBACK.
Sieć apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności w zakresie udzielania jakichkolwiek informacji. Ostrzega też klientów przed klikaniem w linki podane w fałszywych wiadomościach.
Kaufland nie prowadzi obecnie akcji promocyjnej, w ramach której otrzymać można karty podarunkowe z limitem 1000 zł. Kart podarunkowych nie oferuje również organizator Programu PAYBACK.
Kauflandto sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. Należy do niemieckiej grupy Schwarz, do której należy także sieć sklepów Lidl.
Sieć obecna jest w Polsce od 2001 roku, kiedy to w Stargardzie[, otwarty został pierwszy sklep. Sklepy tej marki Polsce zaliczają się do supermarketów – obiektów handlowych o powierzchni od 2200 do 15000 m², z niewielką galerią handlową.
Kaufland posiada w Polsce 206 sklepów oraz zatrudnia ponad 15 000 pracowników (stan na styczeń 2018 r.). Tym samym, Polska jest drugim krajem, po macierzystych Niemczech, pod względem wielkości zainwestowanego przez sieć kapitału. W 2016 roku pod względem przychodów jest szóstą firmą wśród sieci handlowych w Polsce
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl, wikipedia.org