Kompania Piwowarska zamierza wspierać ochronę zagrożonych gatunków zwierząt. Żubr, którego wizerunek do tej pory gościł na puszkach i butelkach piwa zostanie zastąpiony grafiką z podobizną wilka, rysia i sóweczki. Autorzy akcji informują, że jest ona prowadzone we współpracy z WWF.
Kompania Piwowarska rozpoczyna szeroko zakrojoną akcję wsparcia zagrożonych gatunków zwierząt w Polsce. Na oficjalnej stronie grupy ukazały się zdjęcia butelek piwa żubr. Zamiast „króla Puszczy Białowieskiej” widzimy wizerunki wilka, rysia i sóweczki.
„Żubr przekaże fundacji WWF Polska 1 000 000 złotych na wsparcie programów ochronnych wilka, rysia i sóweczki. Wszystkie te prawnie chronione gatunki zamieszkują ojczyznę Żubra – Puszczę Białowieską, i wszystkie też staną się bohaterami reklamy, która będzie towarzyszyć tej CSR-owej kampanii” – informuje grupa.
Kompania Piwowarska: Zwierzęta potrzebują naszej ochrony
– To od nas ludzi zależy, czy będziemy żyć w świecie, w którym będzie także miejsce dla przyrody i jej mieszkańców, czy jedynym drapieżnikiem zostaniemy my – wyjaśnia Mirosław Proppé, prezes fundacji WWF Polska. Przypomina również, że wilk jest obecnie gatunkiem na skraju wyginięcia. Podobnie zagrożone są również sóweczki i rysie.
Kompania Piwowarska przypomina, że jej marka jest obecnie sponsorem Białowieskiego Parku Narodowego. Teraz, po raz pierwszy, włącza się w działania na rzecz ochrony przyrody na tak wielką skalę.
„Celem kampanii jest uświadomienie Polakom, jak niezwykłe zwierzęta zamieszkują nasze lasy i jak bardzo potrzebują naszej ochrony. Dlatego Żubr razem z Fundacją WWF Polska podejmują wspólnie działania na rzecz ochrony gatunków i ich siedlisk – najcenniejszych przyrodniczo lasów w Polsce” – czytamy w komunikacie grupy.
Źródło: Kompania Piwowarska