• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    PILNE PROJEKT

    Media: Trump rozważa przeprowadzenie ataku na irańskie obiekty!

    kosiniak-kamysz

    Kosiniak-Kamysz ostrzega: „Najtrudniejsza sytuacja po II wojnie światowej”

    Kaczyński: „Taki z niego patriota, jak ze mnie skoczek wzwyż”

    Kaczyński mocno uderza w Tuska. „Nawet tysiąc kamieni w centrum Berlina…”

    trump przy stole

    Trump stracił cierpliwość ws. Iranu. „Wymyślone, fałszywe wiadomości!”

    Grzegorz Braun zaskoczył wynikiem. „Szczęść Boże wszystkim”

    Siostra Grzegorza Brauna przerwała milczenie. Powiedziała, co sądzi o bracie

    Makabryczne odkrycie w mieszkaniu. Unosiły się gazy wybuchowe

    Wielki pożar laboratorium w Gdyni. Ewakuowano setki osób

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    PILNE PROJEKT

    Media: Trump rozważa przeprowadzenie ataku na irańskie obiekty!

    kosiniak-kamysz

    Kosiniak-Kamysz ostrzega: „Najtrudniejsza sytuacja po II wojnie światowej”

    Kaczyński: „Taki z niego patriota, jak ze mnie skoczek wzwyż”

    Kaczyński mocno uderza w Tuska. „Nawet tysiąc kamieni w centrum Berlina…”

    trump przy stole

    Trump stracił cierpliwość ws. Iranu. „Wymyślone, fałszywe wiadomości!”

    Grzegorz Braun zaskoczył wynikiem. „Szczęść Boże wszystkim”

    Siostra Grzegorza Brauna przerwała milczenie. Powiedziała, co sądzi o bracie

    Makabryczne odkrycie w mieszkaniu. Unosiły się gazy wybuchowe

    Wielki pożar laboratorium w Gdyni. Ewakuowano setki osób

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

Koszty działania polskich przewoźników pójdą w górę

8 kwietnia 2015
Kategorie: Biznes, Gospodarka, Polecane, Praca
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Polska utrzyma wiodącą pozycję na europejskim rynku transportu drogowego pomimo planów objęcia zagranicznych kierowców płacą minimalną w kolejnych krajach UE. Może stracić jednak pozycję lidera – prognozuje branża. Niemcy pozostaną głównym kierunkiem transportu, ale firmy otwierają kolejne bezpośrednie połączenia do innych państw.

– Polska dzisiaj ma 25 proc. udziału w przewozach międzynarodowych. To powoduje, że jesteśmy numerem jeden w Europie. Tę pozycję zawdzięczamy niższym kosztom, które są również związane z wynagrodzeniem – przyznaje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Grzegorz Lichocik, prezes zarządu firmy transportowej Dachser w Polsce. – Niestety, podniesienie tego wynagrodzenia będzie skutkowało tym, że do minimalnego wynagrodzenia będziemy musieli doliczać koszty delegacji czy ryczałtów, co spowoduje, że poziom obciążeń będzie rósł. Myślę, że koszty wzrosną o ok. 10-15 proc.

Lichocik ocenia jednak, że wzrost kosztów nie zniszczy polskiego transportu drogowego. Jak podkreśla, pozycja polskich firm w Niemczech jest na tyle silna, że nawet po wzroście cen powinniśmy utrzymać pozycję w czołowej trójce pod względem udziału w rynku. Wpływ na to ma także zbyt mała liczba przewoźników krajowych w Niemczech.

Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany

Na razie objęcie zagranicznych kierowców, również podróżujących jedynie tranzytem przez Niemcy, płacą minimalną w wysokości 8,50 euro brutto za godzinę zostało zawieszone. Nasi zachodni sąsiedzi czekają na zakończenie postępowania Komisji Europejskiej. Ale wprowadzenie podobnych regulacji planują już kolejne kraje – Francja i Austria.

– To na pewno w pewnym stopniu wymusi zmiany w przewozach międzynarodowych. Im szybciej uda nam się rozwiązać to w Unii Europejskiej i podejść do tego ze zrozumieniem, tym łatwiej będzie polskim przewoźnikom się do tego dostosować – ocenia Lichocik.

Niemcy są jednak krajem szczególnie ważnym, bo duża część towarów jest transportowana z, do i przez ten kraj. Dachser przewozi ponad 50 proc. ładunków swoich klientów właśnie do Niemiec. Spółka obecnie utrzymuje regularne, codzienne połączenia z 19 miastami, a dostawa trwa od 24 do 48 godzin.

Dla Dachsera metodą na uniknięcie negatywnych konsekwencji wzrostu kosztów w Niemczech może być szukanie nowych rynków. Niedawno spółka uruchomiła bezpośrednie połączenie do Włoch, wozi także towary do Francji w 48 godzin, a w połowie kwietnia ma ruszyć trasa do Hiszpanii.

– To w tym momencie jest dopinane i kończymy przygotowania. Będziemy również ruszać z kampanią promocyjną – zapowiada Lichocik. – Otwieramy coraz więcej bezpośrednich kierunków i w tej chwili jesteśmy w zakresie przewozów drobnicowych na pewno w czołówce firm, które oferują tego typu usługi na rynku polskim.

Dachser szuka też przewag konkurencyjnych w sposobie przewozu ładunków drobnicowych. Są one transportowane na platformach, co umożliwia ich przeładowanie pomiędzy ciężarówkami. Dzięki temu nawet, gdy kierowca ma obowiązkową przerwę, towar jest w ruchu na innym pojeździe.

– Otwarcie dalekich linii w naszym przypadku powoduje, że korzystając z wymiennych nadwozi, możemy je przemieszczać z jednego środka transportowego na drugi, w związku z tym towar cały czas jedzie. Nie ma przerw na postój, który normalnie kierowcy muszą mieć. W związku z tym towar bardzo szybko dociera do odbiorcy, a czas jest dzisiaj, niestety, dużo cenniejszy niż pieniądz – tłumaczy Lichocik.

Źródło: Agencja Informacyjna Newseria
Fot. Commons Wikimedia

 

Tagi branżakosztyliderlogistykapłacaprzewoznicytransport
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine