„Odwaga ratuje życie” taki tytuł nosi nowy spot Rzecznika Praw Dziecka. Ma on zachęcać młodzież do podejmowania właściwych decyzji i reagowania na zło. Jednak jego realizacja budzi kontrowersje.
W materiale ukazana jest dwójka nastolatków, którzy chwilę przed kradzieżą w sklepie robią sobie popularne „selfie”. Chłopak jednak podczas kradzieży gubi telefon, na którym wyświetlone jest ostatnie zdjęcie. Urządzenie podnosi właścicielka sklepu, drukuje je, a następnie umieszcza na szybie z dopiskiem „uwaga złodzieje”.
Następnie sytuacja cofa się do momentu, gdy chłopak chowa do kieszeni batoniki, a będąca z nim dziewczyna ostro reaguje i wychodzą ze sklepu.
Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem
„Akcja ma zwrócić uwagę dzieci i młodzieży, że od podejmowanych decyzji może zależeć życie najbliższych oraz ich własne.” Taki jest zamiar Rzecznika. Cel jest słuszny, jednak czy zostanie osiągnięty? Decyzje zostawiamy Państwu.