Opel Kadett E produkowany w latach 1984 -1991. Jeszcze do niedawna całkiem popularny samochód, czasy świetności ma już za sobą. Dziś często spotykany jedynie na złomowiskach. W cenie pozostają tylko dobrze zachowane egzemplarze cabrio zaprojektowane przez Bertone oraz usportowione GSI z dwuitrową jednostką napędową o mocy 115KM lub 150KM.
Wszystkim znane auto, może pochwalić się całkiem bogatą historią. W 1987r Kadett zostaje Pontiac-iem! Tak – na potrzebę rynku amerykańskiego został stworzony Pontiac Le Mans, chociaż stworzony to za dużo powiedziane. Zamontowano znaczek Pontiaca, inny grill i blende na klapie bagażnika. Wnętrze pozostało prawie takie samo, jedyną różnicą była wymiana panelu sterowania ogrzewaniem. Samochody te były produkowane i wysyłane do USA przez Daewoo.
W roku 1972 General Motors i Shinjin Motor Co stworzyły spółke GM Korea z 50% udziałem GM. Na mocy tej umowy azjatycka firma rozpoczęła początkowo montaż, a w późniejszym okresie też produkcję pojazdów opartych na konstrukcjach Opla. Największą popularnością cieszyły się konstrukcje oparte na Kadecie E oferowane pod różnymi nazwami: Le Mans, Racer, Cielo, Nexia .
W roku 1983 zmieniono nazwę spółki na Daewoo Motor Co i od tego czasu samochody sprzedawano pod marką Daewoo.
W kwietniu 1987roku rozpoczęto eksport do USA modelu Daewoo Racer gdzie sprzedawano go jako Pontiac Le Mans.
W roku 1992 kiedy GM wycofało się ze spółki, Daewoo nie zaprzestało produkcji Kadetta. Tym razem pod nazwą Nexia(1994 – 2006) dzięki czemu użytkownicy Kadettów mogą się cieszyć dobrą dostępnością części zamiennych.
Foto:wikimedia