Sezon na polskich torach żużlowych już dawno się zakończył. Na pierwsze ligowe ściganie kibice będą musieli poczekać do kwietnia. To zatem idealny czas na sprawdzenie, który klub ma najwięcej fanów na portalach społecznościowych.
Redakcja portalu sporotwefakty.wp.pl przygotowała specjalny ranking, w którym wzięto pod uwagę takie portale jak: Facebook, Twitter, Instagram, Youtube i Snapchat.
Czytaj także: PGE Ekstraliga: Który klub ma największy budżet na sezon 2017?
Ostatnie miejsce w zestawieniu zajmuje klub z Grudziądza, ale warto podkreślić, że w stosunku do poprzedniego roku zwiększyło się zainteresowanie GKM w sieci. Widać to na przykładzie Facebooka, gdzie liczba fanów powiększyła się prawie dwukrotnie (z 6,5 tys. do blisko 11,5 tys.)
Podobnie jest w przypadku rybnickiego klubu (z blisko 7,9 tys. do ponad 14 tys.), ale za to działacze ROW-u nie prowadzą konta na Instagramie i Snapchatcie.
Konta na Instagramie nie miała także szósta w rankingu Betard Sparta, co zmieniło się dopiero w tym roku. „Spartanie” mogą się pochwalić 16 tys. lajków na Facebooku.
Od piątej pozycji w zestawieniu, kluby mają na Facebooku powyżej 40 tys. fanów. Tak jest m.in. z Włókniarzem Częstochowa, który wraca w sezonie 2017 do ekstraligowej rywalizacji.
2 tys. więcej polubień na najpopularniejszym portalu społecznościowym ma Get Well Toruń (ponad 42 tys.).
Trzecie miejsce zajmuje Fogo Unia Leszno. „Byki” mają ponad 48 tys. lajków.
W sezonie 2016 tytuł Drużynowego Mistrza Polski wywalczyli zawodnicy Stali Gorzów. Jednak „żółto-niebiescy”, w rankingu, muszą uznać wyższość swojego lokalnego rywala – zielonogórskiego Falubazu.
Zresztą nie jest tajemnicą, że speedway w województwie lubuskim cieszy się ogromną popularnością. Gorzowianie są coraz bliżej osiągnięcia 60 tys. polubień (obecnie niewiele ponad 58). Ta sztuka natomiast udała się zielonogórzanom, których konto na Facebooku ma ponad 65 tys. lajków.
To właśnie oba lubuskie kluby stawiane są za wzór prowadzenia działań marketingowych w polskim żużlu. Warto także podkreślić, że gorzowianie mogą się pochwalić najwyższą frekwencją w sezonie 2016. Zielonogórzanie, z niewiele gorszym wynikiem, są na trzecim miejscu (za Get Well Toruń).
Źródło: sportowefakty.wpl.pl/Facebook.com
Fot. Pixabay.com i Facebook.com