mBank wystosował oficjalny komunikat, w którym ostrzega przed nowym typem cybeprzestępczości skierowanym na klientów aplikacji mobilnej.
Bank opublikował na swojej stronie internetowej oficjalny komunikat dotyczący zagrożenia. Rozesłał go również do mediów. Ostrzegamy o nowym typie ataku cyberprzestępców skierowanym na klientów bankowości mobilnej – piszą przedstawiciele mBanku.
Schemat ataku
Atak przestępców przebiega w kilku etapach:
– w pierwszej kolejności przestępcy muszą pozyskać dane osobowe swojej ofiary (fałszywe ogłoszenia o pracę, vishing, nieuprawniony dostęp do konta pocztowego, itp.),
– podszywając się pod klienta, kontaktują się z operatorem sieci w celu przekierowania połączeń przychodzących z numeru ofiary na swój numer telefonu,
– kolejnym krokiem jest sparowanie aplikacji mobilnej z kontem klienta na urządzeniu należącym do przestępców poprzez podanie pozyskanych wcześniej danych osobowych oraz przechwycenie kodu –
– autoryzacyjnego w wyniku włączonej u operatora sieci usługi przekierowania połączeń,
– na końcu – kradzież środków z konta z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w ramach ustawionych limitów.
Jak bronić się przed atakiem?
Uważnie czytaj wszystkie wiadomości SMS – zarówno te przesłane od operatora o dokonaniu przekierowania lub włączeniu innych istotnych operacji, jak i bank. mBank wysyła powiadomienia SMS z informacją o sprawowaniu aplikacji mobilnej z kontem. Jeżeli nie inicjowałeś osobiście takiej operacji, masz informację, że prawdopodobnie ktoś robi to w Twoim imieniu. Podobnie możesz otrzymywać informacje o zrealizowanych operacjach finansowych. Masz również możliwość zmiany limitów mobilnych w serwisie transakcyjnym banku oraz limitów na transakcje BLIK poprzez kontakt z konsultantem mLinii.
Uwaga
Przedstawiciele banku przypominają, by w sytuacji, gdy klient otrzyma powiadomienie o włączeniu przekierowania połączeń przychodzących na inny numer telefonu lub sparowaniu aplikacji mobilnej z kontem i nie wykonywał tej czynności osobiście, powinien natychmiast skontaktować się z obsługą mBanku.
Włączenie, przez osoby nieuprawnione, usługi przekierowania Twoich połączeń przychodzących na inny numer telefonu, niezwłocznie zgłoś również do operatora sieci – czytamy.
źródło: mbank.pl
Fot. Pixabay.com