Od poniedziałku 7 stycznia w wybranych lokalach McDonald’s wprowadzi możliwość wyboru papierowej słomki. Sieć testuje w Polsce Polski rozwiązania, które mogą zastąpić słomki wykonane z plastiku. McDonald’s chce w ten sposób przyczynić się do ochrony środowiska.
W 2017 roku McDonald’s ogłosił strategię Scale for Good. Zgodnie z jej założeniami, do roku 2025 wszystkie odpady opakowaniowe z sal jadalnych będą trafiać do recyklingu. Ponadto materiał, z którego opakowania są wykonane, będzie pochodził ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku. Prowadzone testy mają znaleźć najlepsze rozwiązania do zastosowania we wszystkich lokalach na świecie.
McDonald’s testuje w Polsce papierowe słomki
Test potrwa od 7 do 27 stycznia 2019 roku w restauracjach: Warszawa, ul. Świętokrzyska 3; Katowice, ul. Stawowa 5; Poznań, ul. Grunwaldzka 104 c; Gdańsk, ul. Bażyńskiego 2; Wrocław, Rynek 30; Mrągowo. Goście będą mogli wybrać standardową słomkę z plastiku, słomkę z papieru lub całkowicie zrezygnować ze słomki.
– „Słomki ze względu na swój mały rozmiar są trudne do wychwycenia przez systemy segregacji odpadów i dlatego nie są poddawane segregacji i recyklingowi w takim stopniu, jak inne odpady plastikowe. W minionym roku dużo mówiło się o tej kwestii” – komentuje Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
McDonald’s w Polsce
Pierwszy bar otwarto 17 czerwca 1992 w Warszawie na rogu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej, w dobudowanej od strony północnej części Spółdzielczego Domu Handlowego „Sezam”.
Koszt budowy wyniósł milion dolarów. W dniu otwarcia klienci ustanowili rekord świata w liczbie transakcji: dokonano ich 13 300 (rekord ten pobili sześć miesięcy później w Katowicach: 13 600 zamówień. Bar zamknięto 1 października 2014.
W grudniu 2018 w 415 polskich lokalach tej sieci, znajdujących się w ponad 150 miejscowościach, zatrudnionych było ponad 20 tysięcy pracowników.
Źródło: wprost.pl, wikipedia.org