Standardowym schematem Mercedesa; po wypuszczeniu ‘’cywilnej’’ wersji nadszedł czas na model z oznaczeniem AMG. Co nowego przegotowali nam specjaliści z Affalterbach?
Model CLA miał za zadanie stworzyć nową nisze klasową. Czterodrzwiowe coupe nawiązujące do dużo droższego Mercedesa CLS, tylko że za cenę niższą od C-klasy. Wywiązał się ze swojego zadania, został ciepło przyjęty przez opinie publiczną, a konkurencyjne firmy prawdopodobnie już szykują nowych konkurentów.
Nowy Mercedes podrasowany przez AMG posiada 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, który generuje moc 360 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Taka moc pozwala rozpędzić CLA do 100 km/h w 4,6 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Normalna wersja CLA posiadała napęd na przednie koła co było małą wadą modelu ponieważ taki napęd nie pasuje do takiego samochodu, dlatego inżynierowie z AMG postanowili zastosować napęd na cztery koła, który przekazywany za pomocą dwusprzęgłowej przekładni siedmiobiegowej.
Czytaj także: 37 lat temu rozpoczęto produkcję Poloneza
Z zewnątrz charakterystycznymi elementami wersji AMG są m.in. czarne pasy biegnące przez dolną część nadwozia, spojler na klapie bagażnika koloru czarnego oraz 19-calowe felgi aluminiowe, które również pomalowane są na matowy, czarny kolor.
Mercedes CLA 45 AMG to kolejna piękna ‘’Srebrna Gwiazda’’ ulepszona przez AMG. Jeśli nawet o zakupie podstawowej wersji decydują emocje, to co decyduje podczas zastanawiania się nad CLA 45 AMG?
(fot. Mercedes)